27 februari 2018

Dagens Orörda

Igår öppnade jag Storkyrkoskolan ...
Känns som om jag var först i Gamla stan ...
.. dess smala och orörda gränder öppnade sig från Österlånggatan ...


Några enstaka fotspår vid Köpmantorget upp mot Bollhusgränd ...


Väl framme vid Brända Tomten såg jag dock äntligen ...
.. rejäla spår av mänskligt liv ...
Äntligen.
Jag var inte ensam på denna snöiga jord ...


.. och det kommer mera ...


"Snön faller och vi med den, långt långt in i sommaren.
Snön faller och vi med den, det blir mycket bättre sen.

Iväg med bilen genom flingorna, ingenvart, ingenvart.
Bara bort.

Snön faller och vi med den, snön faller nog länge än.
Har jag på känn ..."
Text: Ulf Lundell



Nu kommer ännu mer snö ...


Blir du insnöad ...
.. eller är du kanske redan insnöad ...
Varför då inte se en riktigt snöig film ...
Tintin i Tibet ...

Sa jag det?
Sa jag att idag är det Isbjörnens dag ...
.. typ som av en händelse ...

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar