"Bloggen har blivit en soptunna för medieklassen", var Johan Cronemans underrubrik på sin artikel med rubriken Dripp, dropp, i DN den 25 maj, i vilken han uttrycker, att bloggvärlden nu ockuperats av de som redan har en plats i media. "Men vilka är det nu som ockuperar och kommersialiserar den här ytan också? Jo, chef- och nöjesredaktörer, journalister och krönikörer som redan har plats i stora, etablerade, bredkäftade medier, med spaltkilometer till sitt förfogande". Han fortsätter, "Den nyfrälsta medieklassens blogg betyder att man inte längre behöver tänka något nytt, inget alls faktiskt, inga eftertankar, inga reflektioner, man tänker bara lite högt med varandra, pratar tankspritt för sig själv. Vi är mediekompisar allihopa. Lägg ut mig".
Fick han någon reaktion på det han skrev? Tja följ själv den spännande "bloggusåpan"
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar