27 april 2008

Dagens Bandytrakt

Läser i bladet om han Johan Franzéns "genombrott". Han gjorde ett äkta hattrick i nattens match mot "Foppas" Colorado, som Detroit vann med 5-1.

Nu njuter gamle vännen, han pappa "PG" i Landsbro ... :)



Fram till idag har ju han Franzén d.y. fört ett ganska anonymt hockeyliv "over there" i skuggan av Zetterberg, Lidström och Holmgren. Det är inte många som vet speciellt mycket om Johan Franzén från det lilla samhället Landsbro någon mil från "bandytrakten" Vetlanda??

"Bandytrakten"??
Per Bjurman??
"Bandytrakten"??!!
Är du svensk?
Är du svensk då vet du!
Då vet du att Vetlanda är mer än "trakt".
Då vet du att Vetlanda är en metropol.
En bandymetropol!!
Det borde du veta.
Det lär man sig ju på lågstadiet!!

Men.
Sa jag det?
Sa jag att jag gläder mig åt att det går bra för "PG.s" lu.

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Som info var det i LHC han "förkovrade" sig så att han fick ett NHL-kontrakt

    SvaraRadera
  2. Jag vet, han fick harva omkring på östgötaslätten bland potatis och råg för att bli den han är idag, men grunden, grunden den fick han i bandymetropolens utkanter!!
    Var han inte i HV en kort sväng???

    SvaraRadera