22 april 2008

Dagens Skylt

Sickla.




Andra bloggar om: , , ,

23 kommentarer:

  1. Exakt ibland får man tunghäfta, ibland får man punghäfta, men jag vet med säkerhet att han som driver denna guldgruvfa kan sin latin :) ...

    SvaraRadera
  2. Jag spekulerade just om hur det var med latinkunskaperna.

    SvaraRadera
  3. Underbart! Sjukt skön skylt.

    SvaraRadera
  4. Visst är den underbar :)!!

    SvaraRadera
  5. :D!

    Är det ett bra ställe? Kan man fylla säcken med några bra fynd?

    SvaraRadera
  6. Beror ju alltid på vad man är ute efter, men det finns bättre ställen som dessutom ligger betydligt närmare verkligheten!

    SvaraRadera
  7. Jo det förstås. Jaha, har du några sköna tipps då, om man vill ha diverse kul, bra och fina loppisfynd? jag vill mao höra om det finns något ställe jag inte känner till... Jag kunde mer eller mindre alla ställena för en fem tio år sedan. Då var jag skicklig på det där. ;) I Sicklatrakten fanns det förresten en fantastisk återvinningscentral, div loppis samt byggmaterial. Tyvärr lever den inte längre.

    SvaraRadera
  8. För sisådär tio år sedan gick jag också runt bland loppisarna, men nu blir det mer sällan, men nu är jag på jakt efter något kuriosa som kan förgylla skithusutställningen!
    Det där lilla extra, det lilla galna!

    Idag var det dock han Lindroth som hade lagt undan en gammal hatthylla från en järnvägsvagn hos han punghandlarn!

    Jag var inne hos damen på Hantverksgatan häromdagen och la undan en halv skyltdocka, som jag troligtvis ska använda ..
    Hon hade en hel del smått å gott, men henne känner du väl till.
    Sen driver ju Hasses (Lindroth) samba en sommarloppis på Tellung, Gotland, en hel lagård, så om du har vägarna förbi där så ...

    SvaraRadera
  9. Jo, hon är bra!

    (http://bp1.blogger.com/_m0YtPN5vgmI/
    R65J_UwsNBI/AAAAAAAACog/4Eau0cIopBE/
    s320/DSC00080.JPG)

    Visst är det ut på landet man ska...

    SvaraRadera
  10. Hittade du dom där.
    Är det The Beatles??

    Jag hade The Beatles, sen byggde jag den från K-märkt kända scenen där bl.a. Göingeflickorna uppträdde, "Engdahls kulle" och där fick John, Paul, George och Ringo spela upp till dans.
    Sålde den tillsammmans med det fantastiska utkikstornet från samma park ...!!

    Det är på landet, det är på landet, det är på landet som man är Djup!

    SvaraRadera
  11. Hm. Ja där märks vår ålderskillnad. Beatles?? Det ser väl alla att det är Bröderna Djup!

    Har du foton av de nämnda kreationerna???

    SvaraRadera
  12. Är det bröderna Djup??
    Är dom till salu??

    Jag tror att jag har foton någonstans bland pappersvarianterna :)
    Letning ska inledas och lär pågå ...

    SvaraRadera
  13. Man kan väl för sjutton gubbar svara på frågorna också??
    Är det?
    Till Salu??
    Pris??

    SvaraRadera
  14. jodå, jodå, du har inte råd

    SvaraRadera
  15. Vi kan väl byta?
    En boxande Risberg mot ....??

    SvaraRadera
  16. Okej då, behåll dom då för f*n ...

    Jag har för mig att jag betalade 800 sek för mina the Beatles, dom var från 1960-talet och Made in Taiwan, hittade dem i skiv- och postershaciendan som då låg i T-baneplanet vid Götgatsbacken!!

    Har kollat igenom en kartong med foton, men hittar inget på scenen, ännu ... :)

    SvaraRadera
  17. Nu är ju sanningen att jag varken har Bröderna Djuup eller Kiss som figuriner utan fotade dom på plats. Men det kanske du fattade ;)

    Aj remämber the pläjs där du hittade dina skallerbaggar. De är säkert värda sin slant.

    Leta på bara!

    SvaraRadera
  18. Va!
    Ärligt!!
    Jag trodde du hade dom :)
    Inte att det var djupingarna, kanske typ Deep Purple :).
    Lurad ...

    Priset jag betalade för baggarna ingick sedan i försäljningen av scenen.
    (James Bond fanns också till salu 1500 :- )

    Nåväl.
    Bilder på scenen har jag inte hittat än, men här kan du se utkikstornet
    http://web.telia.com/~u86624207/Pdf/Hemsidan.pdf

    http://web.telia.com/~u86638026/vetlandamuseum.pdf

    SvaraRadera
  19. F*n så tjusigt, sa han som lurade skjortan av bröderna Djup!!

    SvaraRadera