07 april 2008

Dagens Nishikin

Idag fick jag tillbaka min gamla trotjänare till cykel. Nishikin har varit inlagd hos cykeldoktorn i Gamla Stan för den årliga vårgenomgången. Det visade sig att det fanns en hel del skavanker och ålderskrämpor. Sex tunga cykelår i hård stadstrafik sätter tydligen sina spår. Det bakre navet och kedjan borde bytas ut, hjul och däck var också sådant som inte passade han doktorns känsliga cyklenävar!! Och jag som trodde att det skulle lösa sig med lite olja här och där :)

Men då kostnaden för detta inte passade min känsliga smålandspung, så får det vänta till nästa (v)år. Kanske man skulle inhandla något nytt roligt på det Gigantiska och få en cykel på köpet? En platt-TV? En ny filmkamera? Vad finns det mer som jag absolut behöver??

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar