08 juni 2008

Dagens Friska

I gåsens långa och avslöjande serie om han oppfinnaren på Åsen, Åsa-Nisse ...

När filmen "Åsa-Nisse jubilerar" från 1959, spelas in i Vetlanda (Vetlanda igeeen !!) intervjuas meste mästerregissören Ragnar Frisk och då fäller denne Frisk denna friska och dräpande kommentaren:

— Man ska inte se ner på Åsa-Nisse och samtidigt berömma Jacques Tati. Den där Tati har snott varenda gag som jag haft i Åsa-Nisse, varenda rolig grej har han snott. Men i hans senaste film såg jag en grej som han hittat på själv... det är den där när gubben går på gatan å läser blaskan å inte ser lyktstolpen va, utan dammar roten rakt i stolpen så det skräller om'et. Det ska jag sno för den jäkeln!

ur tidningen SE, nummer 45 anno 1971.



Sa jag det?
Sa jag att jag tyvärr inte kan publicera bilderna??
Bilderna??
Bilderna på operastjärnorna :)

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

8 kommentarer:

  1. Hahaha! Inga bilder??!!! J*vla knarkbödel! ;D

    SvaraRadera
  2. Knarkarbödlarna??
    Vill du se dom bilderna??

    SvaraRadera
  3. Nä, jag vet redan hur du ser ut! ;)

    SvaraRadera
  4. Du kanske vill se hur Gunilla såg ut, när hon upptäckte mig :)???

    SvaraRadera
  5. Dum fråga! Upp till bevis!

    SvaraRadera
  6. Eller baklänges ahA :-/

    SvaraRadera