01 mars 2009

Dagens Halvtidsunderhållning

Det var ju en underbar bandysändning igår.
Svt skötte det hela som vanligt perfekt.
Endast den nedgående solen störde lite ...
Men sen gick ju solen upp igen :)

Det jag tänkte på var han Hanssons bidrag.
Inte den han Hansson utan den andre Hansson.
Bo "Frimärkssamlaren" Hansson.
Han hade ett inslag i pausen.
Han minns sina bandyfinaler.
Ett inslag som ska återkomma.
Vilket undertecknad ser fram emot.

Men.

Kan tycka att det var lite märkligt.
Lite märkligt kan man tycka.
Kan tycka att Hansson val av final var lite märklig!
Varför väljer man inte en av de tre som VBK spelat.
Kan tycka att det är lite märkligt.
Gårdagens match spelades på Kullen.
Vetlanda BK var ett av lagen.
Kan tänka mig att många Vetlandabor kollade in matchen.
Att då visa en final mellan Edsbyn och Hammarby??
I och för sig en fin och minnesvärd final.
Utan tvekan.
Men jag hade hellre sett en av de tre riktigt gula finalerna.
Hade hellre sett finalen från 1991.
Den "taktiska triumfens final".

Bandyfinalen 1991

Hade väl passat fint.
Hade väl passat bättre.
Då 1991 var ju även Jonas Claesson och dagens expert inblandad!

Bandyfinalen 1991

Hade inte det varit ett bättre val?
Eller är jag bara för gul??

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Göran!!!!!!
    Man kan aldrig bli för gul!!!

    SvaraRadera
  2. konsthandlarn:
    Käre vän, ibland blir man kanske lite för diplomatisk :)
    Å andra sidan alla har funderat över slutorden, kommer dom ju fram till att du och jag som vanligt har rätt, det var ett felval av Hansson och att man aldrig kan bli för gul!!

    Lev väl, du farfar av rang!
    Eller var det morfar?
    Eller ...

    SvaraRadera
  3. En av de jag missat.
    Men hela 5 Edsby fostrade spelare på planen.
    Inte så illa.

    Men han Hansson valde rätt final.

    SvaraRadera
  4. ///:
    Smaken är olika :)
    Och som jag skrev inget fel på denna final!
    Fem Edsbyfostrade?
    Finns det fler???

    Han Hansson börjar bli gammal helt klart!!

    SvaraRadera
  5. Massor ... av Edsbyspelare. Dom e överallt. På teven är de två på plan å en pratglad ;-)

    Med ålder kommer visdom ...

    SvaraRadera
  6. ujujujujuju den tog :)

    SvaraRadera