03 mars 2009

Dagens Tack

Tack till Västerås och Sandviken.
Tack för att ni vann.
Inte för att det spelar någon roll.
Vi hade lika gärna mött Broberg eller Hammarby i finalen.
Men tack vare att Västerås och SAIK vann visas toppmatchen i TV.
Toppmatchen!
Den avgörande kvarten mellan Sirius och VBK direkt i TV.
Är du svensk?
Då vet du att det är mumma det!
Det blir bandymumma det.

Dagens kvartsfinaler.
Broberg?
Finns dom?
Ikväll fanns dom inte.
Västerås hade lekstuga ...
Stackars Jansson.
Stackars Stefan Karlsson.

På Jernvallen var det jämnt värre.
Sandviken avgjorde i 92:a minuten.
SAIK vinner med 5-4.
Synd om han Hansson.
Men för oss andra.
Är du svensk?
Då vet du.
För oss andra blir bandymumma direkt i TV.

Efter dagens trista TV-match var det dags för experttips.
Blir det VBK eller Sirius??
Hans Elis tror stenhårt på Sirius.
Gamle guldtränaren i VBK Per-Anders tror tveklöst på VBK.
En får rätt.
En får fel ...
Bandyhuvva, bandyhuvva ...



Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

8 kommentarer:

  1. Fanns vi?
    En av säsongens tre sämsta insatser. Vi var slagna på förhand. Då går det inte. Bedrövligt. Nu satsar jag på dass.

    SvaraRadera
  2. Härlig bild.
    Som idag när jag skottade.

    SvaraRadera
  3. jansson:
    Slagna på förhand??

    Ser fram emot din nytnädning vad gäller dass :)

    ///:
    Här i hufvudstaden sköter spillvärmen skottningen ...
    Men på bild är snö härligt!!

    SvaraRadera
  4. Ja, du såg väl hur det såg ut i matchen? Grabbarna måste ha känt sig slagna. La sig ner och dog bara.

    SvaraRadera
  5. jansson:
    Jag så matchen, jag såg klasskillnad, jag såg ett juniorlag möta ett A-lag ...
    Matchningen?
    Vad har hänt med Stefan "Gallret" Karlsson??

    Iofs tittade jag bara i typ tjugo minuter, sen gav jag upp, bandy ska vara kamp, fart och fläkt och när det gäller Broberg, var det sämsta jag sett på de TV-matcher jag sett :)
    Broberg är bandyn svar på dazzålågin ;).

    SvaraRadera
  6. Under vissa perioder finns ingen i ABB(A)-arena. Blir lika full i skratt varje gång kameran panoererar åt sidorna och vips så kommer en stolpe som täcker hela bilden.

    Only in Västerås! Den staden duger bara till att arrangera raggaträffar. Only in Västerås.

    SvaraRadera
  7. Dan:
    Hahahahahahahahahahahhahahahahah
    Underbart, det finns bara en Dan och när han skriver sanningen finns inga stolpar i vägen :)))

    SvaraRadera
  8. Sant - Inte bara han Kock som hade stolpträff i ABB arena.

    SvaraRadera