28 oktober 2009

Dagens Fyramålare

Bandy, bandy, bandy ...
Sporternas sport!
På fredag är det dags för Årets höjdpunkt.
Bandypremiär!!
Huvvalainen.
Bandylagens bandylag möter Gurkorna.
Hemma på en nyspolad Kulle.
Huvva, huvva.

Läser och ser att Sandviken är tränarnas favorit.
Favorit till att bli svenska mästare.
Hälften av tränarna tror på SAIK.
Fem tror på Hammarby.
Två tror på Västerås.
Vad jag tror??
Återkommer :)
Kan bara ...

Jag har mailat han kommunchefen Adolfsson i bandymetropolen.
Jag bad att han skulle kolla så att "bassängen" på "Guldtorget" är hel!!
Han lovade att återkomma.
Men han garanterade att i mars.
I mars 2010.
Då är det lugnt, skrev Adolfsson.
Då är det vatten i bassängen ...
Då kan ni bada ...

Mer avslöjar jag inte nu.
Nu går vi vidare i bandyuppladdningen.
Vi tar hjälp av bandyoraklet han Hansson.
Nej inte den Hansson.
Verklighetens Hansson.
Bo "Frimärket" Hansson.
Han minns sina finaler.
Han minns sina fyramålsskyttar.
Han minns samma minne som undertecknad.
Han minns legendens fyra mål mot Västerås.
Han minns Pelle Lennartsson.
Han minns 1991 ...
Huvva, huvva ...



Sa jag fredag?
Sa jag Bandypremiär.
Sa jag återkommer ...

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar