22 oktober 2009

Dagens Saga

Idag inträffar något som aldrig inträffat förut.
Jag har då aldrig hört talas om något liknande.

På dagen sextio år ...
Sådana här världsnyheter kan bara inträffa i metropolen.
Detta kan bara hända i Vetlanda.
För Åsa-Nisse det är Vetlanda det.
Sen får alla j*vla Täbybor säga vad dom säga vill!!
Detta kan bara hända om han demonregissören är inblandad
Detta kan bara hända om han Ragnar Frisk regisserar!!

Och det är i Vetlanda som Sagabiografen ligger ...

Men tyvärr.
Biljett fanns.
Men inte möjligheten ...

***

7 kommentarer:

  1. Shit - det här hade varit värt en resa till kära gamla Småland.
    Men nu hinner jag ju inte!

    SvaraRadera
  2. Här finns biljett och alla möjligheter. Bara att kasta sig på mustangen mot saga. 2 timmar cch 15 minuter kvar.

    Hörde jag kommunen med ax. Undrar om det blir premiärsupé på statt? Var inne där igår en sväng och det var en massa norrbaggar där, är inbjudna månne. Åsa-Nisse jobbade ju globalt men utan vaccin och profittänkande.

    SvaraRadera
  3. red:
    Nej man hinner inte med allt, trots att vi går på i tunna ullstrumpor.

    kenneth:
    NU har det börjat!!!
    Du är där men inte jag :(

    SvaraRadera
  4. Nisse sa bland annat i(filmen) när sjöqvisten dreglade efter göteborgskan.

    " Jag bryr inte um henne, dä e´ falit um de ta fyr i gamla stubbar"

    Sen körde han som en dåre med en jeep som ratten fungerade reverserat på, tog några bovar. Och klarde sig med nöd och näppe från tjuvfiske av kräftor och fick några helrör på köpet.

    Det var trevligt att gå dit. TV 4 var där och press.

    Ni får väl vänta innan ni får se den?

    SvaraRadera
  5. Känns som en äkta Ragnar Frisk produktion.
    " .. stubbar", är ju fruktansvärt citer- och användbart :)

    Jag kollade fyran 19 sändning, men där visade dom inget, visserligen störde grannen men nån jädrans vattenläcka, men jag tror nog att det endast blir på de lokala sändningarna som dom visar inslaget :(!!

    SvaraRadera
  6. Numera sker de enda vettiga reaktionerna på lokal nivå. Det märks ju i byabladet om inte.

    SvaraRadera