25 oktober 2009

Dagens Skylt

Detta är Kåkbrinken i början 1960-talet.
Kåkbrinken vid Stortorget.
Kaféet finns kvar.
Men skylten är borta.
Så även skylten med Ved och kol.
Utrymmet finns kvar men inte kolen.
Det är numer kaféets skafferilokaler ...


Ska sanningen fram ...
.. och det ska den ju.
Skyltarna blir faktiskt bättre när man ser helheten.
Så därför får ni nu se hela bilden.
Men jag var rädd att ni skulle göra som han Farbror Sid :)
Jag var rädd för att ni också skulle ...
Liksom glömma bort skyltarna.



Men det var jädrans kul att se denna bild.
Detta är ju som i vägskyltevisan?
"Här går man" varje dag ...
Och nu fick man se hur det såg ut när man inte gick här!!

Att huset till vänster har varit rött?
Hade ingen aning om.
Numera är det ...??
Ja vad blev det för färg??


Någon sa att det inte är grönt längre??
Måste kolla.
Eller som vi sa på den gamla vedtiden.
Måsta kola ...

***

5 kommentarer:

  1. Jag såg nu-bilder på detta ställe på nätet, då såg det ganska likt ut.

    Jag måste nog ge mig av till Stockholm snart, var på väg under min nattliga färd för några veckor sedan, men tog en annan väg strax innan Stockholm.

    SvaraRadera
  2. ... och jag glömmer inte bort skyltarna, jag fotar också av dem :-)

    SvaraRadera
  3. Ja Gamla Stan rör man som tur är inte!
    Lite förändrade fasadfärger är väl allt!!

    Det gäller att föreviga vissa skyltar, för där händer det ständigt att dom tas ner och byts ut mot modernare varianter!!

    SvaraRadera
  4. Ronny Eliksson25/10/09 22:58

    Vas jer dena gammstaden, yenna prat om? punkt
    Nog var vi och byggda henna saftverkena harsprånget lule, kalixälva. Nu har ni ström så de räcka te datorera och anners krams. Va fick vi, ena gratisabiljetom till europataskena.

    SvaraRadera
  5. re:
    Ta ut tandställningen innan du skriver!!

    SvaraRadera