30 oktober 2009

Dagens Låt


Idag finns det bara en låt som gäller.
Uppladdningslåten framför alla andra!
Hallåvin, Allhelgona, Julafton eller alla andra högtidsdagar ...
.. är rena rama lågtidsdagar ...
Om man jämför med Bandypremiären.
Nu snackar vi högtidsdag!
Och just Bandypremiärdagen snurrar denna låt på skivtallriken.
Abbas "Lay All Your Love On Me".
Låten som får doftsinnet att fungera.
Man känner doften av nyspolad is, bandykorv, skridskoskydd ...
Man känner doften av sporternas sport.
Man känner doften av bandy och bandyns bandylag, Vetlanda BK.
Bandypremiär på Kullen!!

Så kör upp volymkontrollen på full volym ...
Fram med din bästa hackekniv.
Nu kör vi så det ryker ...
Nu hackar vi gurkor så det skvätter ...
Lay All Your Love On VBK



Sa jag det?
Sa du det?
Musikvideo??
Jo men visst.
På den gamla goda tiden fanns denna även som musikvideo.
Men det var innan den stora tubkraschen.
Det var innan tuben slängde över 600 videos i papperskorgen.
Skål Tamefan och tack för bandykaffet.
Och efter det.
Efter det vågar inte ens Hin håle ladda upp den igen!!

Sa jag det?
Sa jag SvenskaFans/Bandy/Vetlanda.
Sa jag Andreas Söderman.
Söderman nu kör vi ...

Sa jag det?
Sa jag Vetlanda BK
Sa jag Johan Svedbom.
Svedbom nu kör vi ...

För att du ska kunna ladda i lugn och ro??
Här får du kvällens matchfakta.

Vetlanda BK - Västerås SK 5-5
Målgörare VBK: Knutson 3, Löfstedt 1 och Lysell 1.
"Skorven" räddar en straff i den 78 minuten.
Publik 1136.

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar