20 oktober 2009

Dagens Inför

Läser på den officiella ...
Han Ward ska operera sin handskada.
Han blir borta i sex veckor.
Men som jag ser det.
Från min humbla utkiksplats.
Känns som en berättigad operation.
"Han har besvär med att hålla i klubban ..."
Jag menar att utan klubba är det svårt att spela hockey!!
Utan klubba i Tyrolen, blir ingen en bra hockeyspelare!


Annars är skadeläget oförändrat inför kvällens match.
Gustafsson och Ullström är fortfarande borta.
Ikväll väntar Djurgården på Hovet.
Vi har två raka bortaförluster.
Men Djurgården.
Inte ska dom kunna rubba oss.
Tveksam.
Skeptisk.
Vi trivs ju i Stockholm.
27 december 2005.
Då hände det senaste gången.
Då tog Djurgården tog tre poäng hemma mot HV71.
27 december 2005!!!

Mitt tips blir 5-3 till HV71 ...

***

8 kommentarer:

  1. Tillåt mig: hahahahahahahahaha!

    SvaraRadera
  2. Liket lever!

    En har varit lite på den resande foten. Ska för övrigt resa lite mera om ett par dagar. Men däremellan måste man ju passa på att: Hahahahahaha!!

    SvaraRadera
  3. Ja men då var det väl roligt för dig att precis i rätt ögonblick vara på hemmafot!
    Men har dom inte internet utanför Hovets gränser?
    Jag hörde och såg inget från dig när Djurgården hade häcken full och nu är på väg utför i en annan del av idrottsköpingen!!??

    SvaraRadera
  4. Förvisso sträcker sig nätet långt. Bortsett från att jag redan sagt att jag tycker det är bra att de åker ur så är det ju inte bara jag som kan vara selektiv, eller hur? ;)

    SvaraRadera
  5. pef:
    Asså det där är ju en bedröfvelig inställning, en inställning man bara kan ha om man är på resande fot.
    Men sen när du kommer hem, bjuder jag dig på en kortkurs i konsten att förlora!!
    Alla vi som håller på rödblått fick den i julklapp 2007!!

    SvaraRadera
  6. Som vanligt förstår jag ingentinken av det du svammelgåsen yrar om. Årets kostig leder inte till grönbete utan ner till en säsongs uppbyggeligt träningsläger i de nedre räjongerna. Riv ner och bygg upp. Där ska de få käka orm och piskas med taggtråd. Sen är det raka spåret till toppen av Allsvenskan. Visst är det beröfvligt att det ska behövas men nu har gudarna bestämt detta. Så enkelt är det. Punkt. Vad gäller den isbelagda kostigen så har jag redan varnat för dem, eller hur?

    SvaraRadera
  7. pef:
    Snacka om att ingenting förstå!!!
    Snacka om svammelsurum!!

    SvaraRadera