06 januari 2010

Dagens Igen

Det blev en ny förlust för di gule.
En ny tung förlust.
En blytung ...
Efter en glänsande första halvlek ledde vi med 2-1.
2-1 som var i underkant.
Vi dominerade.
Vi spelade bandy som bandy ska spelas.
Men.
Så kom den andra halvleken.
Då var vi som bortblåsta.
Vi slarvade.
Vi slutade åka skridskor.
Vi som agerade så bestämt i första var nu obestämda.
Det stämda pianot var nu ostämt.
Vi gjorde självmål.
Vi slarvade.
Vi tappade bollar.
Vi slarvade.
Förvaret blev en kycklinggård.
Sandviken får vända till 3-2 på en minut.
Vi tappar åter ledningen.
Vi ger Edlund "öppet läge"!
Sandviken vänder och vinner med 4-2.
Och då var inte ens Anti Ekman på isen??

Bäst i VBK idag.
Löfstedt, Rinaldo och Einarssons ...

Nu väntar en hemmamatch på bortaplan.
Hemmamatchen mot Katrineholm är flyttad till Åby.
Och det känns ju rätt.
Är det några som ska föra ut bandyn i världen så är det VI.

Huvva, huvva.

Sa jag det?
Domarna i dag var bra.
Men en märklighet inträffade.
Muhrén får först 5 minuter för sabotage.
Men huvuddomaren tar bort utvisningen.
Är det Muhrén så är det Muhrén!!


Huvva, huvva.
Hä bar å bit ihop å fortsätt bygg skithus!!

***

8 kommentarer:

  1. Antti i Vetlanda nästa säsong!? Det vore nå't det.

    SvaraRadera
  2. Det är jag inte anti!!!

    SvaraRadera
  3. Jag har lösningen! Hädanefter låter vi gulingarna spela endast första halvlek. Under andra halvlek distraheras motståndarlaget med, just det, lek! Kortlekar, ringlekar och leksaker av alla di slag. Gulingarna behåller ledningen OCH vinner matchen!
    Skithus på dä! :-)

    SvaraRadera
  4. Hahahaha vi är inne på samma linje, jag tänkte att man skulle spela den andra halvleken först och sen den första, då skulle vi lätt slå alla motståndare, då skulle vi lätt fjöla ner dom i fjölet!!

    SvaraRadera
  5. Antti Kliimaksalainen

    SvaraRadera
  6. Men Anti han tål väl kylan???

    SvaraRadera
  7. Inget snack om den saken.Antti är kylsprayens okrönte konung.

    SvaraRadera
  8. Kylsprayens okrönte kung, ett underbart citat, och jag kan mycket väl tänka mig att han Anti Ekman snart dyker upp i ett lexikon nära dig, men först måste jag helt smälta hans insats och det har jag inte gjort riktigt ännu :)
    7 mål på en halvlek mot det bästa mästarlaget på deras egna hemmais!!
    Men sen så ...

    SvaraRadera