03 januari 2010

Dagens Nystan


Bandy på Kullen igen!
En oerhört viktig match.
Oerhört.
En så kallad streckmatch.
Efter förlusten mot Hammarby ligger vi under strecket.
Slutspelsstrecket ...
Vi ligger precis före Happyveranda.
Dagens motståndare.
Sa jag viktig match!

När vi möttes i Haparanda blev det 4-4.
Vi ledde med 3-0 efter en kvart.
Sen ledde vi med 4-3 med sekunder kvar ...
Kvittering på övertid.
Hrmf!!

Förhoppningsvis blir det två poäng idag.
Men mitt tips blir .. 5-5

Sa jag 15:00
Först kan Vetlandaborna se Nilsson vs. Edlund på TV.
Sen går man man ur huse till Kullen ...

Tre VBK:are spelar JVM i Ryssland.
Tim Persson, Jesper Jonsson och Philip Lennartsson.
Grattis å lycka till luar.
Grattis till VBK och dess ungdomsledare!!

***

7 kommentarer:

  1. Känns som om vi hittat våran tipsrytm :)!!

    SvaraRadera
  2. Hatrick av B.Einarsson gör att matchen slutar 6-5. Solklar seger!

    SvaraRadera
  3. Stretchmatch borde dom kunna vinna, kan väl inte va så svårt. Långa muskler vinner alltid!

    SvaraRadera
  4. dan:
    Ett härligt tips!!

    bb:
    Borde, men svårt blir det.
    Jag hoppas vid min Robert Lind att di gules muskler är längre!!

    SvaraRadera
  5. Tipsrytmen känns bra och matchen känns som 5-poängsmatch!!!

    SvaraRadera
  6. Vi får hoppas att din rytm är den rätta.
    Sa vi viktig match??

    Kollar på TV-matchen, trist domarinsats i början ...

    SvaraRadera