09 februari 2010

Dagens Läggmatch

Västerås mötte Vänersborg i sin egna betonghall.
Scenariot var klart.
Vänersborg fick inte vinna ...
Det handlar om att slippa kvalplatsen.
Vad händer??
Västerås lägger sig.
Helt klart.
Man vill inte vinna.
Man låter Vänersborg vinna!!
Man skjuter hörnor på ställen ingen annan gjort förut!
Man missar frilägen.
Man missar straffar.
Västerås låter Vänersborg vinna med 8-5??
Idrott när den är som sämst!!!
Pontus "Mr Västerås" Widén snurrar fortfarande i sin grav!!

Var inte Vänersborg inblandad i nån form av mutskandal??
Jag säger inget.
Jag skriver knappt inget.
Jag nämner det bara ...

Nu ökar pressen på di gule.
Nu krävs det poäng ...
Nu krävs det .. inte bara för att vi hela tiden siktar uppåt.

Sa jag seger??

Sa jag division?
Sa jag Joy Division??
Sen den ikväll.
Dokumentären.
Sen på torsdag visas filmen ...

***

2 kommentarer:

  1. Lägg av! Västerås har jag inte legat med, inte nån av dom! Jag är trogen VBK, det VET du!

    SvaraRadera
  2. Det har jag inte påstått, du är ju i en helt annan Joy Division :)

    SvaraRadera