09 februari 2010

Dagens Nystan


Först till den goda och glada nyheten.
"Skorven" förlänger sitt kontrakt med VBK.
Han har skrivit på för tre nya år.
Härligt.
Nu har vi fortfarande en av världens bästa målisar i vårat lag!!

Så till morgondagens match!
Vi möter alltså Villa BK på bortais.
Ett Villa som är lite upp och ner.
Laget började säsongen lysande.
Det spekulerades i SM-final ...
Man körde över di gule på Kullen.
Svisch sa det, så var den matchen över.
0-3 efter en kvart!!!
Och undertecknad kom inte ur bandysoffchocken på flera dagar!!

Men nu i slutet har det gått så där.
Knapp seger över Vänersborg.
Förlust mot Haparanda.
Oavgjort mot Hammarby.

Men man är klara för slutspelet.
Och kanske ligger våran chans där.
Motivation slår klass ...
Även om jag inte tycker att Villa egentligen är bättre.
Men vi kör på den linjen.
Vi kör på den linjen och tippar att vi vinner med 6-3 ...
Och då, då lever drömmen om slutspel vidare.
För Broberg slår Haparanda!!
Sirius får inga poäng med sig från Sandviken.
Vilket innebär att vi då står på samma poäng som Sirius.
Om SAIK dessutom vinner stort ...
Mumma för en gul bandyvän :))

Redan ikväll möts Västerås och Vänersborg.
Vinner VSK så är väl kontraktet klart, eller ...
Eller har jag räknat fel .. igen :))

Sa jag 6-3 till di gule ...??

***

8 kommentarer:

  1. Abra Kadabra på VBK!

    Åsså ingen Skorv i min trädgård!!!

    Tisdag på han! :-)

    SvaraRadera
  2. Absolut inge Skorv i din trädgård, han är fast i metropolen.

    På tisdag, på tisdag ...

    SvaraRadera
  3. Kan jag låta bli? Svaret är: Nej, det kan jag inte.

    Spelar du trummor? :-)

    SvaraRadera
  4. På tisdag, på tisdag .. spelar jag trummor?
    Gör inte alla det??

    SvaraRadera
  5. Jag gör det i alla fall. Du skulle få uppleva när jag kör en virvel med äggstockarna! Åsså ligger jag på där med baskaggen. Det är grejjer det!

    SvaraRadera
  6. 6-4 till de gule och Vänersborg leder mot gurkorna...

    SvaraRadera
  7. 6-4 till de gule och Vänersborg leder mot gurkorna...

    SvaraRadera
  8. bb:
    Spela in, skicka ljudband!!

    broder:
    Optimisterna har vaknat :)
    2-2 i paus i Betonghallen!!

    SvaraRadera