15 mars 2010

Dagens Insamling

Skriv på ...
Gör det idag.
Gör det NU!!


"I år, 2010, gör regeringen drastiska neddragningar i anslaget till KONST ÅT ALLA. Det minskar från 3,5 miljoner till 1,5 miljoner. Nästa år tar regeringen bort stödet helt och hållet. Därmed försvinner konsten i verkligheten.

Vi tycker att barn, unga och vuxna ska kunna möta konsten i hela Sverige. I bibliotek, möteslokaler och parker. Vi vill se konst också utanför storstädernas konsthallar och museer. Därför jobbar vi med KONST ÅT ALLA - en folkrörelsesatsning som har smyckat det offentliga rummet med konst sedan 1977.

Tycker du som vi - skriv på protestlisten mot regeringens neddragning!

Vi som kämpar för konsten i hela landet kallar oss Samsam. (Våra Gårdar, Bygdegårdarnas Riksförbund och Folkets Hus och Parker) "


Skriv på ...
Gör det idag.
Gör det NU!!

***

8 kommentarer:

  1. Knappen! Jag vill ha knappen! Sätta den bredvid "CAN´T I JUST GET A NORMAL COFFEE?" jag har på jackan.

    SvaraRadera
  2. Men skecka den omedelbums! Går bra i samma paket som boken :-)

    SvaraRadera
  3. Hahahahhaha jag tänkte faktiskt samma tanke .. jag gick direkt och letade efter knappen och nu ligger den på boken, så långt är ju allt bra eller hur :))))) hahahahahahaha, ska försöka komma ihåg det morgon!!

    SvaraRadera
  4. :-D
    Jag kan knapp bärga mig! Allt är långt så länge det är bra.

    På tal om bok, jag har gått med i din fanclub på Ansiktsboken :-)

    SvaraRadera
  5. Boken kommer, jag aldrig glömt något beständigt, allt dyker upp och försvinner men så dyker det upp igen, jag är som dykarna, så fort jag är ledig så är jag upptagen ...

    Min fanclub???
    Jag är där ute i det blå ibland (mycket sällan), så jag vet inte vad som händer???

    SvaraRadera