08 mars 2010

Dagens Oråd

Jag anade oråd redan vid Trädgårdsgatan.
Detta blir ingen höjdarkväll!
Det började bra.
En lysande supé signerad han Lindroth.
Men sen började det å trassla.
Filmtrassel.
Vi skulle infilma en gammal 16 mm ...
Men det ville inte projektorn.
Eller om det var tvärtom.
Projektorn ville men inte filmen?
Bara att lägge ner.
Återförsöka med en annan projektor ...
En annan afton.
På väg hem .. vid Trädgårdsgatan ...

Ett fönster på en vägg som inte har något fönster??
Skulle inte förvåna mig om Brynäs vunnit ikväll, tänkte man.
Skulle inte förvåna mig ett dugg.
Att ett lag som inte ska kunna vinna vinner.
Finns det fönster som inte finns då kan allt hända!!
Spökar det på Trädgårdsgatan så spökar det i Läkerolhallen!
Skulle inte förvåna mig en afton som i afton och ...
.. sanna mina förvåningar.
Kommer man hem och är snäll.
Jag är mållös.
Och det blev HV71 också.
Brynäs gör 3 och HV71 inga ...

Men vi behåller serieledningen.
Tack vare Kostigen :)
Kostigen vinner i sudden mot LHC!!
Kostigen??
Undra om inte den gick just vid Trädgårdsgatan??
Skulle inte förvåna mig ...

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar