11 mars 2010

Dagens Slutställning

På lördag inleds fotbollsallsvenskan.
IFK Göteborg möter Kalmar FF på Fredriksskans.
Sen rullar det på ...
Sen rullar läderkulorna på!
Den 7 november spels den sista omgången.
Och då när den omgången är färdigspelad.
Då ser tabellen ut så här!!

1. IFK Göteborg
2. Elfsborg
3. AIK
4. Malmö FF
5. Helsingborg
6. Kalmar FF
7. Halmstad
8. Örebro
9. Häcken
10. Djurgården
11. Trelleborg
12. Gais
13. Mjällby
14. Gefle
15. Brommapojkarna
16. Åtvidaberg

Superettan kör igång typ en månad senare.
Den 10 april möter Öster Norrköping på Idrottsparken.
De du "bara min" ...
Nu snackar vi fotboll :)!!
Nu snackar vi återkommer ...
Återkomståterkommer!!

***

9 kommentarer:

  1. Du tycks, år efter år, lite slentrianmässigt, placera nykomlingen i botten. Fegt, men säkert statistiskt vettigt. Att Åtvid kommer sist står säkert i Facit. ;)

    SvaraRadera
  2. Kommer väl inte att hålla mig så informerad om denna serie, tyvärr. Men kom på att grannpöjken spelar ju i Djurgården så vi får väl kolla hur det går för han iallafall.
    Gefle, e dom inte bättre?

    SvaraRadera
  3. pef:
    Slentrianmässigt!
    Du skall lära dig att veta hut.
    Det ligger många veckors analysernade bakom ett sådant här tips.
    Åtvid har inte material nog!!
    Pasta!!


    //:
    Gefle får det svårt i år, helt klart!

    SvaraRadera
  4. På lördag? Ja, då vet då JAG vilken ställning det blir...

    Grönstedt hela dagen idag! :-)

    SvaraRadera
  5. Då vet du :)

    Trestjärnig på dig!!

    SvaraRadera
  6. Toppen ser rätt bra ut men botten upp. ÅTVID blir Allsvenskans svarta överraskningshäst,tror jag. Laget skall upp några hack, likaledes Djurgården ety där lirar fem finnar. Sjua eller åtta. Jag återkommer till den fullständiga lösningen:)

    SvaraRadera
  7. Käre herr Landshövding,
    Jag nöjer mig med att konstatera att min herre haft fel förr...

    SvaraRadera
  8. Fel?
    Moi?
    Förr?
    Var det då det var bättre??

    SvaraRadera