02 mars 2010

Dagens Support

Det kom ett sånt där mail.
Ett sånt däringa VB-mail ...

Kunden till Tele2supporten: Jag har köpt internet och vill ha hjälp .

Supporten: Ok, hur långt har du kommit i installationen?

Kunden: Jag har packat upp lådan med internetet i



Supporten: Ok, har du anslutit alla sladdar och slagit på datorn?

Kunden: Slagit på datorn? Jag har ingen dator, jag har köpt internet.


***

8 kommentarer:

  1. VB...VästerBotten...ja-ja, nån har skvallrat! Jag vet, jag är inte så smart. Men dator har jag! Inget internet än, kanske ska skaffa...

    SvaraRadera
  2. Titta i kartongen där datorn låg, kanske finns det ett internet där??

    SvaraRadera
  3. Jag tittar å tittar men det är alldeles tomt. Är det DET som är internetet?

    SvaraRadera
  4. Gäzz, nu stoppar du bara in det i dator CD.spelare och vips ...

    SvaraRadera
  5. CD spelare? Vips, är inte det discmedel?

    SvaraRadera
  6. Det hjälper inte att slå på datorn.
    Om inget hjälper kan man indoktrinera systemet med ny cd-propaganda. Om det inte hjälper kan man gå in på själva moderkortet och ställa om switcharna för styrgålogiken. Ett typiskt svar är: kontakta administratorn (gj) som gås från help-desk på Ostermalm. När du klickat vidare
    så bläddrar du till brommainternet.com. Utlösningen är nära och Barbro kommer att ge foertsatt stöd med de norska konsulaterna som är expeter på nästan allt.

    SvaraRadera
  7. Tack!
    Tack för hjälpen nu fattar vi alla!!

    SvaraRadera