05 mars 2010

Dagens Tore

Tore Andersson.
Skoingångaren.
Han fick gå han ...
Han fick vandra i solen han.

Undertecknad behövde inte gå så långt ...
För mig räckte det att gå till Djurgårdsbron.
Där dök den upp ...
Bensinstationen.
Shellmacken ...


Bakom snögubben ...


Där ligger den.
Bensinmacken som även är kaffemack ...


Med svenskt kaffe till grisfesten!!

Med snyggaste personalen??

Med kaffet i handen kan du sen njuta av vårsolen ...
.. rena rama soldyrkarparadiset ...


Skulle du sen behöva is till festen?
Var hittar man det??
Här förstås ...
Detta är också rena rama isparadiset ...


Strandvägen, Stockholm, 5 mars 2010 ...
WashAnGo

***

5 kommentarer:

  1. Snögubben istället för Gubben Glass?
    Slas ja, jag minns ett Tv-program om bibeln där han berättade och visade bilder gjorda av typ färgat silkespapper, som jag blev alldeles betagen i. Det var nog då jag upptäckte honom "på riktigt".

    SvaraRadera
  2. bb:
    I brist på glassgubbar får man ta snögubbar!
    Det TV-programmet har jag missat helt!!
    Slas, bibeln och silkespapper .. får hoppas det kommer i repris!

    pef:
    Det är ju det som är det pinsamma i skyltsången :)!
    Såg inte den skylten förrän i photoshoppen!!
    Åkte dit på isskylten .. och personalskylten bara kom med av en händelse :)!!
    Måste jag återvända ..??

    SvaraRadera
  3. Nja, inte för min skull alltså. Jag kan ringa å fråga ;)

    SvaraRadera
  4. Gör det, ring du och så hör du av dig ...

    SvaraRadera