15 augusti 2010

Dagens Platta

På Plattan igår ...
Zirkus Loko-Motivs pyramidbygge!!
Hur det gick??
Ja först gick det inte ...
Plattan förblev platt!!

Pyramiderna på Plattan

Pyramiderna på Plattan

Och detta trots att Pyramidorkestern spelade härlig resningsmusik.

Pyramiderna på Plattan

.. och alla knutar var välknutna ...

Pyramiderna på Plattan

Men skam den som pyramidger sig ...



- Jag tror jag vet, sa Zirkusdirektören!

Pyramiderna på Plattan

- Det är lodet, sa Zirkusdirektörinnan.

Pyramiderna på Plattan

- Det måste vara rakt!

Pyramiderna på Plattan

Inför det andra försöket.
Orkestern spelade mer och mer och ...

Pyramiderna på Plattan

.. ännu bättre ...

Pyramiderna på Plattan

Det ska inte vara lätt, sa direktörinnan precis när resningen började ...

Pyramiderna på Plattan

Pyramiderna på Plattan

Pyramiderna på Plattan

Pyramiderna på Plattan





Zirkusdirektörinnan förberedde sig på journalisternas frågor.
- Hur kommer det sig att ni gör sådant här?
- Hur gick det här till?



Ja vilken fest det blev!
Vilken fest det var!

Och då har jag ännu inte ens nämnt att det pågick andra saker också!
Saker som jag inte ens förstår vad det var :)
Eller vad det skulle bli ..
Men varför ska man och varför måste man förstå allt??

Pyramiderna på Plattan



Pyramiderna på Plattan

Fler pyramidbilder på FlickrSet .. FlickrShow ...

Eller varför inte se filmen??

goosevisionen
visar
Pyramiderna på Plattan




***

4 kommentarer:

  1. Det här är så kul att jag blir alldeles prillig i hela kroppen! Vilken upplevelse att få vara med där.
    Jag tackar för härliga bilder som gör det möjligt för mig att delta, på mitt sätt :-)

    SvaraRadera
  2. Vassego och du, det var underbart härligt att vara där på plattans plats, kultur när den är som bäst!!
    Kul om jag återge en liten aning ...

    SvaraRadera
  3. Du återger mer än du tror, bilderna blir nästan rörliga för mig.
    Din skicklighet att fånga rätt, och min rörliga/röriga fantasi bidrar nog till det...

    SvaraRadera
  4. Låter ju fanatastiskt om det är så, film fast ändå inte, ljud fast det voro stumfilm, som då inte var film???

    SvaraRadera