26 augusti 2010

Dagens Uppställning


Det pågick en uppställning.
Det pågick en uppställning på Nationalgalleriet.
Först var det en antal tomma hyllor.
Hyllor som skulle fyllas med bilder från han Wedegrens huvud!
Sakta men mycket säkert fylldes dom .. hyllorna alltså.


Han Derkert och han Wedegren jobbade på bra.
Men det gör dom.
Stamanställda brukar jobba bra ihop ...



Över 200 hundra bilder hade han med sig i sina Domuskassar.
Och vilka bilder sen.
Underbara, tänkvärda, romantiska, oromantiska ...
Den andra bättre än den första ...
Glada bilder ...


Glasklara bilder ...


Sa jag det?
Sa jag lördag?
Vi ses väl på lördag.
Lördag på Nationalgalleriet.
Vernissage kl. 12-16 ...

goosevisionen
repriserar
Då ses vi på lördag




***

4 kommentarer:

  1. Det är så bra att jag blir alldeles knäsvag även i det friska benet!

    En bok med dessa vore nåt! Pärmarna är en hjärna, och upp ur den kommer alla bilderna...fatta hur bra det skulle bli! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag fattar jag hör redan hur björkarna susar ...

    SvaraRadera
  3. Har ni dragit vattenledningar i björkarna på galleriet????

    SvaraRadera
  4. Nej men vi drog i björkarna så att det skapades ett sus i dom ...

    SvaraRadera