18 november 2005

PCL LinkDump gås sport

PCL Link Dump.
Den outtröttliga bloggen.
Nej visst ja.
Det är ingen blogg.
Säger som Martin Ljung.
Jag tar om´ett från början.
PCL Link Dump.
Den outröttlige mrdantefontana.
Mannen som jagar "nätets alla smulor".
Musik, video, affischer, motorcyklar ...
Nu har han även gett sig i sportens värld.
Äntligen!
Först lägger han en bandykommentar.
Sedan en postning om sportens maskotar.
Nu väntar jag med spänning på mer om ...
.. vintersporternas vintersport bandy.

10 kommentarer:

  1. PCL = Printer Control Language, från en datanörd till en annan...
    http://www.webopedia.com/TERM/P/PCL.html
    för dom som var med... när det begav sig..

    från ett grill fattigt Paris.

    SvaraRadera
  2. sin:
    Välkommen hem!
    "grill fattigt Paris" ???
    Bil efter bil brinner ju i Paris!
    Kan väl inte va så svårt att grilla då?

    SvaraRadera
  3. "smulor"???

    Guldkorn är vad jag själv skulle kalla dem.
    ;-)

    SvaraRadera
  4. mrdante:
    Självklart, men jag jagar ju vinsten i "Veckans oed", därför ordet smulor.
    Dessutom så använde jag ordet "Guldkorn", då jag förra gången "råkade" nämna era blåggae (din och han klasch), man vill ju visa upp ett varierat språk.
    Men mest av allt använde jag smulor väldigt medvetet, för att på så vis för omvärlden, den lata bloggvärlden, vekligen beskriva det enorma jobb du lägger ner på att skapa din sidor. Den gruvligt stora mängd av dåligt material du måste plöja er igenom innan ni hittar något, smulorna som är värda att publicera. Att du på någé´ vis är bloggvärldens idoljury!

    SvaraRadera
  5. Tack för rättelsen.
    ;-)
    Men, "idoljury", vetefan de ja...

    SvaraRadera
  6. mr d:
    Ta det som en komplimang.
    Jag kan inte annat tänka mig än att du i ditt stora sökande efter smulor/guldkorn, måste var grym och rata en hel del ... Du måste absolut vara bloggvärldens svar på "Clabbe" - "Rakt över nätet"

    SvaraRadera
  7. Jo, det ratas friskt.

    Tänkte bara tillägga att min blogg nog aldrig kommer att utvecklas till en fullfjädrad sportblogg. Tyvärr.
    ;-)

    Men... då har vi ju josephzohn!

    SvaraRadera
  8. mr d:
    Tack!
    Då skulle jag bli oerhört ledsen :-(
    Då skulle de stora tårarna rulla ...
    Guldgrävare skall bliva vid sina läster och laster!

    (Jag ville bara få upp "rankingen" på min egen humbla blogg och ämnet sport, genom att visa på, att nu mina damer och herrar nu postar även PCL LinkDump om sport ...:-) .. och att det bevisar att sport hör hemma bland de stora bloggarn, även om din nu inte är en blogg. )

    SvaraRadera
  9. Josephzohn: Var det humbla eller humla blogg?

    SvaraRadera
  10. perspektivet:
    Nu är det humbla blogg, när flugan kan flyga då blir det humla blogg??

    De flesta tycker kanske att det är en himla blogg!!

    SvaraRadera