27 juli 2007

Dagens Husvagn - En bojkott

Häromdagens vintagebild av en gammal härlig husvagn fick i detta nu en kommentar. En kommentar som måste upp till ytan. En kommentar som ledde mig till en nystartad blogg med det rejäla och råa namnet "Bojkotta Husvagns-Svensson" ...

Man kan ju lätt tro vid första anblicken att bloggaren, som för övrigt heter Viktor, har något emot alla med husvagnar campande svenskar med namnet Svensson.

Men.

Så är inte fallet. Bloggen "Bojkotta Husvagns-Svensson" handlar om ett mycket misskött företag i byggbranschen (Klaffbron)! En bojkott som jag helt ställer upp på! Jag bara älskar bojkotter :-). Allt från israeliska apelsiner till misskötta byggföretag! Men hur f-an kan man döpa ett företag i byggbranschen för Klaffbron?? Bara en sån sak!!

Och.

Kom att tänka på ett välkänt ordspråk. Klaffbron och Husvagns-Svenssons ligger ju i Lidköping och just från Lidköping kommer ju ett blått bandylag. Ni vet gamle "Fiskarns" klubb, Villa BK. Han Hansson, bandyoraklet från Kallhäll myntade ju en gång detta ordspråk inför en bandymatch mellan Vetlanda och Villa och det ordspråket passar perfekt som avslutning på detta inlägg.

"Bättre en lägenhet i Vetlanda än en Villa i Lidköping"

Så alla ni bojkottsälskande läsare.
Stöd bloggen Bojkotta Husvagns-Svensson kamp för ett drägligt boende, men för bövelen undvik att ha något att göra med företagen!!
Ha ingen som helst kontakt med dom, för dom har inga bra kontakter!!

Andra bloggar om: , , ,

9 kommentarer:

  1. Tack för ett jättebra inlägg! :) och tack för tipset om namninsamlings-sidan, ska genast lägga upp något där. Mvh Viktor

    SvaraRadera
  2. Vassego!

    Jag skriver på direkt

    SvaraRadera
  3. Så kan det gå när inte allt klaffar!!

    SvaraRadera
  4. Så kan det gå sa han som var i branschen :-)
    Men ni har ju lyckats bättre!!

    SvaraRadera
  5. Hej,

    Skall själv nu köpa en husvagn för jag har nyss köpt en tomt och i väntan på att bygga upp huset så skall vi köpa en husvagn.

    Slog då på internet efter HUSVAGN SVENSSON, gick in på dem och tittade på deras vagnar, tänkte ev köpa en där, men så blädrade jag vidar och såg då Viktors BLOGG om BOJKOTT av HUSVAGN SVENSSON.

    Vet ej om det är samma företag som ligger i Kållered nära Göteborg, men jag säger bara det. TACK FÖR ATT NI SKREV DENNA BLOGG OM BOJKOTT AV HUSVAGN SVENSSON. Nu kommer jag att köpa min Husvagn någon annanstans. Kommer att BOJKOTTA Husvagn Svensson i Kållered. Mvh Janne

    SvaraRadera
  6. Låter bra och lycka till med husvagnsköpet!!

    SvaraRadera
  7. jag har köpt en husvagn hos husvagns svensson i kållered en eiffeland och det har varit min sämsta affär någonsin håller på att bråka med dom att dom skall ta tillbaka vagnen första dagen läckte det in ca 30 liter vatten i husvagnen när tanken gick sönder å efter det har det bara blivit värre.
    vi har haft inne våran vagn 7 gånger på ett år och dom har åtgärdat ca 17 fel e inte det lite väl mycket.
    SONNY EKSTRÖM

    SvaraRadera
  8. Verkar som om dom vill överträffa sig själva!!

    Hoppas du lyckas med att få köpet hävt!

    SvaraRadera
  9. tackar men man har nog inte någon chans tror jag

    SvaraRadera