27 juli 2007

Dagens Åtta Kronor

Alldeles nyss, i en tobakshandel, längre från mig än den lokale, tjänade jag 8 kronor. Den lokale tobakshandlaren på Sibyllegatan, som har semesterstängt, tar ju 270 för en stock, så döm om min förvåning när jag stegade in hos Gun, inte hon från Dragarbrunn utan Gun på Tegnérgatan, för övrigt min f.d lokala snushandlare, på den gamla goda tiden då jag bodde på Döbelnsgatan. Nåväl denne Gun, som troligtvis inte heter Gun, det var den förra ägarinnan som hette Gun, men hon lever säkert inte, hon var ju gammal redan när jag handlade där, hon tog bara 262!!

Och.

Detta innebär ju att det dessutom är 18 kronor billigare än på Willys i Vetlanda! Det känns som han sa han Popo i filmen: - "Jävla smålänningar"!!

Nåväl!

Å du "syndarn", detta innebär också att väntan kanske inte blir så lång på ölen som jag är skyldig dig för det utsökta dataarbetet!! Om vi tar stockholmspriserna så tjänar jag ju 8 spänn per stock och om vi räknar med att en stock varar i två veckor och en krogöl kostar cirka 40, så dröjer det ju bara tio veckor innan jag kan bjuda dig på en pilsner. Så mao Håll ut :-)

Uppdaterat 12:42
Och som ett löv på posten. En hel månad bättre datum än dosorna från Willys. Tack Gun och "jävla smålänningar"!
Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Öl kan vänta, sitter inblåst i en vik strax söder om Studsvik.

    Kul att datoreländet föll till belåtenhet.

    Shepp ohoj.....

    SvaraRadera
  2. Öl kan vänta??
    Sedan när??

    Den nye datorägaren blev mycket glad och har nu lärt sig att maila.
    Surfandet betydligt snabbare med Fujitsin jämfört med den gamla burken, går hyfsat bra trots det sega modemet :-)
    Nästa steg blir fotografering mm.

    Hör av dig när du är ur viken!!

    SvaraRadera