29 september 2007

Dagens 1980

Detta var året då undertecknad lämnade den svenska glassen för att under ett flertal år ägna mig åt den kanariska dito, men under mina semesterresor till fäderneslandet kunde jag klart se att 1980 var ett härligt glassår!

Den stora nyheten alla kategorier var ju GB:s lansering av "World Cup", en glass helt tillägnad den stora bandyturneringen i Ljusdal. Nu hade äntligen även GB fattat bandygaloppen, men ännu är antalet Puckar alldeles för många!



När det gäller "heladon" av märket Triumf hängde dom inte riktigt med i bandysvängarna. Dom är ju lite tröga i vändningarna dom kära trollhätteborna, det har dom varit sedan glassen storhetstid och det har ju bandyspelarna i gulsvarta Gripen tagit över. Triumfglass stora nyhet för året var "Skummis", en politisk glasskänga till KDS:aren Alf Svensson, för var det någon som var skum det året så var det utan tvekan Alf "Polkagrisen från Gränna" Svensson.



Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Jaså, hade du en karriär som reseledare?

    X-15!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Gäss!
    Några sex år blev det!
    Entertainer på Sunwing och gamla Atlasresor och ett halvår som krogägare :-) (Sen kom Guardia Civil)

    Missar trots mitt stora isintresse, medvetet alla isglassar, dom är inte riktiga glassar och inte my cup of helados!!

    SvaraRadera
  3. Jaså hade du inte papperna dom ville ha? Grannkrogen hade klagat till kompisen polischef? Fick du stryk?

    Vad norrmännen än säger är is icke glass. Motsatt gäller att bärs inte är öl.

    SvaraRadera
  4. Vi fick aldrig några papper, trots att vi mutade "rätt" personer i las Palmas, men det var inte grannkrogarna, där var vi mäkta populära, vi drog ju mycket folk till "centrat".
    Stryk fick jag inte, men jag fick sitta på en pall i ett dygn och bland poliserna i Playa del Inglés var jag då inte populär, men det löste sig.
    Och alla pengar vi förlorade ;.), tog jag igen på min discohit ..
    San Inglés I hate every inch of You
    May your walls fall and may I live to tell.
    May all the world forget you ever stood.
    And may all the world regret you did no good.

    SvaraRadera
  5. Ett hårt liv, Senor Josephzohn, ett hårt liv.

    SvaraRadera
  6. Men då hade vi iaf Johnny Cash, Bob Hope och Ronald Reagan!
    Nu har vi no cash, no hope, just a bush!

    SvaraRadera