21 september 2007

Dagens Raket

Man kan lätt få för sig att det handlar om min irrfärd till den däringa Hovrätten och nog gick det fort dit och ännu fortare därifrån, när det visade sig att jag var där en månad för tidigt!

Men Dagens Raket är en riktig bandyraket, för visserligen tog vi ledningen med 3-0 mot ett yrvaket Raketa Kazan, men sedan kom ryssarna tillbaka och när matchuret visade på 90 minuter visade anslagstavlan på 10-7 till Raketa. Och det ska alla gudar och andra rondellhundar veta, att nåt mer jäkla vykort från Kazan, det blir det inte!!



Det är inte så mycket att orda om, vi bjöd tydligen på ett par billiga mål och missade en straff och det har man inte råd med när bandyn är på så här hög nivå.

Vetlandas mål gjordes av Johan Löfstedt 3, Edlund 2 och Per Einarsson och Roffe Hedberg 1 var.

Nästa match blir imorgon då vi möter Vänersborg i en ny morgonmatch och då gäller det att vi vinner så att jag slipper äta upp min katt!! :-)

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

  1. Hä bar å bit ihop, som du sa.
    Ikväll tvålar vi dit Villa så det stänker om det och imörrn gör ni samma sak med Laget utan..

    Som just nu ligger under med 0-4...

    SvaraRadera
  2. Vi får hoppas att du har rätt.
    Villa verkar inte på hugget, saknar dessutom många av de bättre.
    Jag hoppas vid alla rondellhundar att vi slår pariserhjulet ...
    "Katt smakar som kofta, hund får jag för ofta, Vänerbiff är riktigt läbbigt"

    .. å nu är det 6-0 :-)

    SvaraRadera
  3. Tyvärr har du fel det är 9-2 :D

    Och då går inte Trubnik för fullt!!

    SvaraRadera