25 november 2007

Dagens Klassiska

Läser i bladet att han Söderman inte ser några hinder för att det ska bli en folkets vandring till dagens bandymatch på Kullen!
"Detta är den första hemmamatchen där det känns som att det finns inget annat som kan locka bort publiken, till exempel som TV-sändning eller EM-kval i fotboll. Eller jag vet inte, det kanske är någon division fyra-match för Vetlanda IB ute i Ekenässjön? Nu finns det ingenting som hindrar marginalpubliken, utöver lathet naturligtvis, och därför får hoppas på i alla fall ett par hundra fler än vad vi har sett mot Edsbyn och Tillberga."
Men.

Då har han missat dagens stora begivenhet i metropolen. Idag just denna söndag är dags för årets julskyltning och trots att det i år inte kommer att köras något märklintåg i Slöjd-Karlsssons skyltfönster, räknar jag iskallt med att detta lockar mer än bandy ... sådan är bandypubliken i metropolen :-)

Ur led är tiden, så trots att det vankas toppbandy och ett möte med klassiska Bollnäs och att matchen börjar på den klassiska bandytiden 13.15, tror jag att publiksiffran åter blir en skuffelse!

Matchen då?
Hur går det i matchen.
Efter ha läst in mig på de båda lagen ...
Kollat vad andra experter tror ...


Blir mitt tips åter 5-5.

Övriga matcher idag
IFK Motala - IK Sirius (
14.00)
Edsbyn - Västerås (17.00 )
Villa - Sandviken (17.00)

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Optimisten säger 6-4 till gulsvarta och sedan är det väl inte omöjligt att 900-oddsaren tar två nya poäng hemma mot Sirius

    SvaraRadera
  2. Vadet antaget.
    Du sätter in tian på mitt konto, som vanligt!

    SvaraRadera