11 november 2007

Dagens Minne

Läser i bladet och vilka minnen!
Nu är det inte vilket blad som helst.
Det är i dagens motståndares blad jag läser.
Och vilket minne han drar upp, han skribenten.
Han Brindholm skriver bra och ärligt.
Håkan Brindholm.
Han verkar gilla bandy.
Undrar om han har någon portfölj :-)??
Nåväl tillbaka till minnet.
Hans minne ..
Säsongen 1991/92 ...
Guldsäsongen.
Vetlanda BK var bäst i Sverige ...
Kvartsfinalen mellan di gule och di röde.
Efter mycket om och men blev det en femte och avgörande ...
På Kullen ...
Så här minns han Brindholm det
"Femte och avgörande match på Tjustkulle på tisdagkväll. Direktsändning på radion (Radio Gävleborg tror jag det var som gick in och sände matchen) från Tjustkulle och vi satt hemma i våra soffor med hållna tummar men det var inte mycket valuta vi fick för det, Vetlanda vann med 13-2 ..."
Och jag minns det likadant.
Där kunde dom sitta med sina brutna tummar :-)
Det var tider det ...
Mumma för en portföljlös bandyvän
Minns det som igår ...
Hur det gick sen det vet ju alla.
Framför allt han Lennartsson ...
Men f'låt.
Nu halkade jag iväg igen.
Nu måste vi tillbaka till nutiden ..

Nu har det gått några år ...
Nu möts vi igen ...
Nu är det Edsbyn som är inne i ett stim.
Vinnarstimmet!
Ett STIM som gör musiker avundsjuka :-)
Fyra raka mästerskap.
2000-talet har varit Edsbyns ...
Men.
Allt är till för att brytas ...
Och låt det börja idag :-)

Visst blir det tufft.
Men efter djupanalysen.
Efter för och emot.
Med och utan hjärtat ...
Tippar jag mot alla odds att vi vinner med 5-4 ...

Jag kräver inte något skönspel ...
Jag skiter i skönspel ...
Trots TV-sändning ...
Jag är nöjd med två poäng!!



Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar