11 november 2007

Dagens Nutidstest

Snacka om tajming!
Precis lagom till bandypremiären ...
Ett nutidstest.
Endast frågor om sporternas sport.
Sju frågor ...

Testet är av typen tipspromenad.
Vilket innebär att du lugnt kan skriva ut frågorna.
Ta en promenad runt kvarteret.
Svara på frågorna.

Okej då kör vi.

1. Vilket lag blev svenska mästare 1986?
1. Edsbyn X. Västerås 2. Vetlanda BK

2. I vilken klubb spelade Jonas Claesson sin första allsvenska bandymatch?
1. Sävsjö X. Vetlanda BK 2. Hammarby

3. Vilket klubb tog hem SM-pokalen 1991?
1. Sandviken X. Boltic 2. Vetlanda BK

4. Vilket lag har Tjustkulle som hemmabana?
1. Broberg X. Vetlanda BK 2. Villa/Lidköping

5. Vilket lag blev svenska mästare 1992?
1. Vetlanda BK X. Boltic 2. Västerås

6. I vilken klubb spelade Pelle Lennartsson 425 seniormatcher?
1. Villa BK X. Vetlanda BK 2. Tranås BoIS

7. Vilket lag blev DM-mästare i Småland 1969
1. Nässjö IF X. Vetlanda BK 2. Avbytarbänken


Andra bloggar om: , , ,

7 kommentarer:

  1. Den som inte har sju rätt på detta släpper vi inte in på Kullen!

    SvaraRadera
  2. Nej, självklart inte!
    Jag har fått detta test via den nya bandyministern och detta är enligt henne typiska grundkunskaper i det "nya ämnet svensk historia" ...

    SvaraRadera
  3. Heja Göran!!!!!
    Klubbarnas klubb kan inte omnämnas
    nog många gånger.
    Fler sådana tippspromenader så vet
    i fan om inte konsthandlaren börjar
    motionera!!!!!

    SvaraRadera
  4. Det här var på tok för lätt även för en sån som jag. Jag svarar Vetlanda på alla frågor utan att ha läst dom!

    Har jag rätt...?

    SvaraRadera
  5. konsthandlarn:
    Va!!
    Du motionera??
    Ur led är tiden sa urmakarn!!

    Till nästa år får vi anordna en i metropolen, med slutmålet på "la rue de bandy" nr. 32.

    Men skämt å sido, här utanför på min gata har det hela morgonen vandrat östermalmsbor med denna frågesport i handen så lite nytta har jag gjort iaf :-)

    jansson:
    RÄTT igen, först rätt på nystanet och nu full pott här!
    Jag är impnerad!
    Tänk om det hade varit tävlingar med priser .. huvva, huvva!!

    SvaraRadera
  6. Den bästa bandyklubben fanns ju inte ens med bland alternativen på någon av frågorna. Skandal!

    SvaraRadera
  7. jonny:
    Läs en gång till och du ska finna vad jag söker :-)

    SvaraRadera