11 november 2007

Dagens Söderman

Läser i bloggen att nu laddar han.
Han Söderman från "Kärringaryggens" Virserum.
Den grammatiskt korrekte.
Han Söderman ...
.. bandysupporten och skribenten Söderman.
Han laddar nu för fullt ...
Han lägger all sin kärlek på ABBA och VBK.
En underbar kombination!

Vi tar en repris ...

Men NU i en uppdaterad 2007-års variant ...
NU utan "la primadonna" ...
Endast det bästa är gult nog
Musik och bandykonst när det är som bäst!!




Andra bloggar om: , , , , , ,

8 kommentarer:

  1. Ah, alltid lika härligt att dra upp den på helskärm och bara njuta.

    Fast den borde uppdateras! Svedberg och Nordén får i alla fall inte mig att rysa längre...

    SvaraRadera
  2. Nästan lite otäckt ...
    Hur tankarna kan transportera sig snabbt frå Virserum till Brahegatan, jag sitter nämligen i detta nu och gör just det du begär :-)
    En 2007-års variant ...

    SvaraRadera
  3. Himla kul att Broberg är med i VBK uppladningen!

    SvaraRadera
  4. Alla matcher, alla filmer behöver statister och ibland hämtar jag dom från just Söderhamn.
    Det är en bild där i början som är underbar, när båda lagens spelare jublar!!
    Men till slut gick det väl upp för han Brobergaren att det var VI som gjorde det!!

    SvaraRadera
  5. Han brobergaren som jublar, Svenne Olsson förresten, jublar ju inte. Han visar sitt missnöje.

    Och jag kommer ihåg just den matchen och varför. Eller inte exakt, men jag tror att det var ett solklart offsidemål som godkändes!

    Nu kan du förresten behöva en pepparkaka att tugga på efter den bittra förlusten!

    SvaraRadera
  6. Jag förstod ju att det var nåt sånt, men det är en härlig idrottsbild!!

    Tack för kaffet och pepparkakorna, men just nu i detta nu får jag in min tredje iskalla ...

    Jag får käka pepparkaor till frukost imorgon så att jag inte slår ihjäl ungjävlarna :-)

    Surt sa räven om rönnbären men då hade han inte sett dagens macth!

    Jävla Edsbyn!

    Kom förbi vetja!
    Esplanad på Karlavägen ...
    Skål Tamefan ... sluuurpp!

    SvaraRadera
  7. Någongång när jag är i hufvudstaden ska jag kika förbi Esplanad på Karlavägen och titta om det sitter en dassålåg där.

    Har dom goda iskalla där??

    SvaraRadera
  8. ... många har dom iaf :-)

    Men när vi vinner då går man till Spitfire där finns det många betydligt godare sorter, så det är bättre du dyker upp när vi är ett vinnande lag!
    Nästa söndag kanske :-)

    SvaraRadera