11 oktober 2009

Dagens Avgång

Det har väl inte undgått någon.
Lars Lagerbäck avgår.
Matchen på onsdag mot Albanine blir hans sista!


foto fr. Sportbladet.

Nu ligger bollen hos Lars-Åke "Syltburken" Lagrell.
Nu ska han och förbundet fixa fram en ny förbundskapten.
Tidningar är nu fyllda med läsarkommentarer.
Det är omröstningar och annat ...
Kandidaterna är ...
Roland Andersson, Stuart Baxter, Sven-Göran Eriksson, Jörgen Lennartsson, Erik Hamrén, Janne Jönsson, Hasse Backe, Magnus Haglund, Åge Hareide, Nanne Bergstrand, Någon annan.

Bland Sportbladets läsare vill 52% ha Svennis!
Bland Expressens vill 48% detsamma!!
DN låter Esk ta hand om omröstningen!
Han ser helst att det blir Svennis ...

Jag kan bara skriva.
Jag ser helst inte att det blir vare sig Svennis eller Backe eller ...
Jag ser helst att det blir Magnus Haglund eller Tony Gustavsson.
Jag vill se något nytt!!
Något riktigt nytt.
Svennis, Backe, Bergstrand, Lennartsson .. m.fl. står för nåt gammalt!!?
Jag vill se och känna att nu blåser förändringens vind.
Nu är det dags för förnyelse ...

***

4 kommentarer:

  1. Tala ur skägget! Du vill ta över själv!

    SvaraRadera
  2. Bob Robert Douglas Houghton! Han är tydligen i Indien för tillfället. Bob känner svensk fotboll både innan och utan, mest innan helt klart. Ingen dum idé! Eller? Nygammalt.

    SvaraRadera