14 oktober 2009

Dagens Skandal

Skandalerna haglar liksom vädret!
Först var det han Klaschen som ...
Helt ursinnings- och hänsynslöst giffade en vacker torgbild.
Och .. som om det inte vore nog!
Kallade bilden för "Not A Day for Bandy".
En bild från Bandymetropolen.
En bild från Guldtorget!!
Det är alltid en dag för bandy i HVetlanda!!
Men man får vara förlåtande.
Vad vet Brommabor???

Nåväl.
Från Bromma till Sandviken är steget tydligen inte långt.
Läser på Text-TV ...

Man vet inte om man ska skratta eller gråta.
Förbjuda bandyportföljerna.
Ur led är bandyns tid.
Var ska detta sluta??
Nej, jag säger som han Hansson.
Bandy är en utomhussport.
Förbjuda bandyportföljerna.
Bandyportföljerna är ju för fan bandyns själ!!
Var ska vi nu lägga alla nystan som vi snor???

Jag säger som han gåsen alltid brukar säga.
Bandyn ska spelas utomhus och söder om Uppsala.


Nu får vi starta en ny kampanj.
Bojkotta bandyhallarna - bojkotta Sandviken ...

Det finns dock ett bandyhallsundantag ...
En bandyhall som jag aldrig behöver bojkotta.
En hall som aldrig kommer att förbjuda bandyportföljer.
Aldrig.
Aldrig så länge byns lokala redaktör lever!!
Byn vars lokalredaktör är den ende som vet var byn ligger!
Den byn har (nästan) en bandyhall ...
.. och där man både får ta med sig portföljen och bäggen



Nej nu måste jag ila.
Det är Nationalgallerimöte.
Vårens konstnärer ska utväljas och ...
Jag lovar.
Jag lovar och svär inte en j*vla konstnär kommer från Sandviken.

Sa jag det?
Sa jag bok.
Det ska bli bok av Nationalgalleriet.
Det ska vi också jobba lite med mellan glasen ... :)

Skål Tamefan.
Skål för konsten.
Konsten och bojkotterna!!

***

8 kommentarer:

  1. Gud bevare konungen och bandyportföljerna!

    SvaraRadera
  2. Jag har bojkottat turneringen. Det är det dummaste jag hört.

    SvaraRadera
  3. Ur led är tiden! Men bäggarna nämndes inte på Text-tv! Fritt fram för bäggen! Jag skönjer en upprättelse och en stundande renässans för densamma.

    SvaraRadera
  4. "Big brother" hittar alltid nya ansikten för att manipulera dig! Eler med andra ord, även Sverige har totalt sålt ut sitt lilla sköte för den globala agendan. Hur många sprutor vill du ha? Landstinget i Jönköpings län har köpt två åt var och en. Tar maffiapolitikerna och deras familj någon dos själv, knappast?

    God fortsättning! Fel blogg men .....

    Det är inte så farligt med en kaffekask och lite bandyglädje även om ingen förlorar med några mål för mycket. För de stora förlorarna kommer snart att visa upp sitt rätta ansikte ........!

    SvaraRadera
  5. filifjonkan:
    .. och alla filifjonkor ...

    jansson:
    Bandyn går ur tiden ...

    pef:
    I sådana här lägen går vi alla enade, bäggen får följa portföljen och ropen skalla läktarplats till alla!!

    ///:
    Mysko, sa han som blev stångade av den samma!!!

    anna nyman:
    Det viktiga är att man tar ut sin ranson, anvnder man inte hela kan man ju sälja den dyrt till dom fattiga i Afrika!

    Dom stora förlorarna har inga ansikten ...???

    SvaraRadera
  6. Men de har klövar, och horn i pannan och mycket annat som inte passar in i onormalt beteende?

    SvaraRadera
  7. kenneth:
    .. och girigheten är en dryg dygd!!

    SvaraRadera