03 januari 2010

Dagens Brunnslock

Det femte och avgörande locket är funnet.
Ni minns va?
Brunnslocken som inte var brunnslock ...



Nu kan man bara hoppas att han Öster vet var :)
För det ska ligga några stycken någonstans.
Återkommer.

Någon som man inte hoppas återkommer är dagens TV-domare.
Hammarby tog emot Sandviken på Zinken.
Hammarby vinner med hela 10-5.
Lite avgörande var domarfadäsen i fjärde minuten.
Linus Pettersson fick matchstraff.
Enligt min humbla mening .. ett felaktigt domslut.
Jag är dessutom övertygad att det tycker domaren också!!
Nåväl.
SAIK fick spela med tio man resten av matchen.
Lite avgörande, men Hammarby imponerar!!
Sanna mina ord.
Detta var en härlig bandymatch!!

På Kullen leder di gule med 5-2 i paus.
Löfstedt gör 1-0 i första minuten.
Kan knäcka de flesta bortalag.
Men inte Happyveranda.
Dom kom tillbaka.
Två straffmål och det stod 2-2.
Men så i slutet av den första lossnar det gula spelet.
45 minuter kvar.
Håll ihop nu luajävlar!!
Sa jag viktig match?
Streckmatch.
Huvva, huvva.


***

2 kommentarer:

  1. 5-0 till dig! :-) Detta är det snyggaste av di fem. Plåga fram alla upplysningar du kan av han Öster.

    SvaraRadera
  2. Jag ska plåga'n!
    Jag ska hota'n ...
    Nog ska brunnslocken fram alltid.

    SvaraRadera