12 mars 2010

Dagens Sista

Sista matchen avgör ...
HV71 fick till slut 2-2 mot Färjestad.
Underläge med 0-2 när det återstod fyra minuter??!!
Mållös förlängning!
Samtidigt fick LHC stryk av Brynäs.
Nu blir den sista matchen helt avgörande.
Seriefinal ...
HV71 möter LHC i Chokladarenan ...
HVuvva, HVuvva ...


Djurgården är avkopplade.
Visst dom kan bli tvåa :)

Men frågan är inte bara vilka som vinner serien?
HV71 eller Linköping??
Frågan är vad som hänt med HV71??
Vad som hänt med det "överlägsna" HV71??
Kan detta vara ett taktiskt drag av den obittre Karlsson??
Är det ett teatraliskt taktiskt drag av han tränaren??
Vill han få dom andra lagen att börja underskatta HV71 ...

Sa jag det?
Sa jag lördag??
Lördagen den 13 mars ...
Seriefinalen.
Serieavgörandet ...
Linköping v. HV71

***

7 kommentarer:

  1. TVÅA?!! SA DU TVÅA?!!
    Det är hur som helst fördel Kostigen inför slutspelet. Lin- och Jönköping har gått i stå; Kostigen tuggar på... Och det rimmar åxå. Det luktar guld och gröna skogar.

    SvaraRadera
  2. Just nu känns det fördel Kostigen, men det kan ju vara som så att vissa lag mörkar ... oj nu gick visst strömmen, är det slutet på Djurgårdsdrömmen ..
    Och det rimmar oxå :)))

    SvaraRadera
  3. Tanken har slagit även mig,
    men jag litar blint på min kostig.

    PS, kanske är det Kostigen som mörkar. De låtsas vara bra... ;)

    SvaraRadera
  4. Tanken har slagit även mig,
    men jag litar blint på min kostig.

    PS, kanske är det Kostigen som mörkar. De låtsas vara bra... ;)

    SvaraRadera
  5. Nja det kan ej gå snett
    för ett lag som HV71 ...

    Kanske Hardy har lyckats ...
    Han har fått spelarna att tro att dom är bra??

    SvaraRadera
  6. ..och få alla spelarna de möter att tro detsamma. Vilket hat-trick!

    SvaraRadera