27 maj 2010

Dagens Åsa-Nisse

En härlig järnvägsscen.
Från Filmen "Åsa-Nisse flyger i luften".

goosevisionen
visar
Åsa-Nisse anländer till Knohult.



Men var ligger detta Knohult.
Filmens Knohult.
Det är inte Vetlanda.
Det är absolut inte Täby.
Trollhättan finns inte på kartan :)
Så var??
Kollar man i bibeln ...
Kan vara Rimbo, Kårsta, Vallentuna ...
Men bildgooglar man så .. nej.
Så var kan man ha tejpat upp stationsskylten??

Nåväl.
Sa jag "Far i frid"?
"Far i frid", Alf Montén i Expressen 2 oktober 1956.
Nu snackar vi recensioner :)

Uppdaterat 30/5
Rånäs station ...
Tack Anders Nordqvist :)

***

7 kommentarer:

  1. Hmm, vad tror vi? Smalspårigt eller normalspårigt? jag tror jag röstar på det förstnämnda

    SvaraRadera
  2. Den skylt som är mest intressant för mig är: Rökning tillåten.
    Jag såg vart den satt :-)

    SvaraRadera
  3. lazern:
    Helt klart smalspår!!
    Till helgen kanske flyget går??

    bb:
    Rökning tillåten??
    Det var tider det, då fanns det även vatten i vackra karaffer!!

    SvaraRadera
  4. Tack för flyget!! :D

    Här finns smalspåren:

    http://www.historiskt.nu/smalsp/smal_main.html

    Sedan får man börja plocka troliga järvägar. Spontant trodde jag först på södra roslagsbanan någonstans, men nja....

    SvaraRadera
  5. Prusseluskan von Prasselqvist29/5/10 15:07

    Men man fick inte skita ner sig på station, ute i skogen gick det bra.

    SvaraRadera
  6. Och rätt svar är Täb... nej Rånäs järnvägsstation i Norrtälje kommun.

    SvaraRadera
  7. lazerflygarn:
    Vassego!
    Upp upp änd äväj ...

    pvp:
    Skit i stationenerna hoppa av i farten :)

    an:
    Jag visste det .. att du skulle veta :)
    Täby hahahahahahaha ...

    SvaraRadera