29 maj 2010

Dagens Hovliga

Ännu en i den underskattade konstformen ...
Björktavlor - Aldrig ur tiden ...


Idag invigs den .. den hovliga på Nationalgalleriet.
"Cash is King" .. den mumsiga!

Sa jag mumsig?
Är den det??
Blir den det??
Eller blir det en spark i arslet på monarkin??

"Kunglika som bär" /undertecknad

Sa jag Björktavlor??
Björktavlor ...

Nåväl.
Utställningen öppnar kl 12 ...
Klockan 14 anländer Zirkus Loko-Motiv med Kronan??



Utställningen stängs klockan 18:00 ...
Och precis .. exakt i samma kungliga ögonblick öppnar ...
Bar Royale .. BarNational i kunglig skepnad!!
Bar Royale med "LUCKY LIKE", "Karaoke Light" och Konseljen ...



nationalgalleriet.just.nu

PLEM PLEM då??
Fortfarande svävar svaret i luften ...



Sa jag rumpor?
Apropå Kunglika rumpor ...



***


3 kommentarer:

  1. Hahaha, vilken njutning :-)
    Avundsjukan står som spöstraff på ryggen...

    Jag lägger ett bud på "Kunglika som bär", allvarligt alltså. Att äga den masterpiecen vore en ära för mig.

    SvaraRadera
  2. Den däringa björktavlan var bra ;)

    ...och Beckett har aldrig varit bättre.

    SvaraRadera
  3. bb:
    Spösjukan stod som avundstraffet!!

    Tyvärr .. inte till salu!!

    pef:
    Björktavlor är alltid bra, men kanske att den här är ... ;)

    Becket har aldrig vorot så här nära fem rumpår i betyg!!

    SvaraRadera