30 maj 2010

Dagens Åsa-Nisse

Som jag har väntat på att få publicera det här filmklippet!
Men jag ville vänta på att alla fakta låg i luften!
Och det gör dom nu ...

goosevisionen
visar
Åsa-Nisse flyger i luften



Ni minns väl Alf Montán ...
Hans recension i Expressen efter filmen??
"Far i frid", skrev han redan 1956.
En av filmhistoriens kortaste och kärnfullaste.
Snart har den 21:a filmen om han Nesse på Åsen premiär.
Åsa-Nisse och det svarta guldet.
Hade han Montén levat ...
Kan tänka mig nåt om "Guldet som blev sand" :))

***

5 kommentarer:

  1. Det är ju lysande!!
    Vi snackar svenska stora klassiker :))
    Vi snackar regi ..
    Det finns bara en Ingmar och det är Ragnar Frisk!!
    Hur fan gör man för att få hem detta ljudklipp till sin egna dator så att man kan klippa ut det bästa??
    Någon???

    SvaraRadera
  2. Glöm allt ..
    Jag har den, jag har den, det var precis som om någon kastade upp en gädda ... hahahahaha

    SvaraRadera
  3. Har det där med gäddan förekommit, eller? J*vligt bra i alla fulla fall.

    SvaraRadera
  4. Kan inte tänka mig att Ingmar Bergman skull komma med osanningar :)
    Dessutom .. är helt övertygad om att det har hänt .. rykten sprids fort bland fiskare, sporttokar och bland filmisar!!!

    SvaraRadera