10 augusti 2010

Dagens Dröm

Idag invigs STHMLs KULTURFESTIVAL 2010.
På Strömpartären får alla barn sin dos av kultur och lek!


Zirkus Loko-Motiv med sin Lokomobil är självklart med.


Dom ger föreställningen Strömmen drömmer.
En dockföreställning för barn om ...
Trodde ni det?
Trodde ni att jag skulle avslöja .. hahahaha ...
Det jag kan avslöja är att jag fick gå in i "femrummaren".
Jag fick se lite av de spännande tekniska lösningarna!
Jag fick ett litet hum vad småglina får vara med om.
Lyckliga dom!!!
Hade jag bara varit ett par år yngre hade jag stått först i kön.
J*vla ålderdiskriminering :))

Dessutom får barnen tillverka egna dockteatersdockor!!

Men det är inte bara att köra igång.
När jag kom dit, strax innan 11 såg det ut att vara lugnt ...



Men det var aktiviteter i och runt "Lokomobilen".
Mycket att göra, sa zirkusdirektören.
Det är mycket NU!


Trädgårdar ska odlas.

Blommor ska planteras ...


Ibland med våld!!


Dekaler ska klistras ...


- Blir det bra så här??


Strumpor ska stoppas .. eller om det var dockor som skulle lagas??


Fiskar ska gömmas ...


Biljetter ska skrivas


.. och rivas ...


Dörrar ska öppnas ...


Men den som lokomobilar får se ...
Mina damer och herrar ...


Tisdag-lördag från kl. 11:00 ...
På lördagen är det dock "avbytare" som kör i Lokomobilen.
Då är Zirkusen på "Plattan" och bygger pyramider ...
Jag har ju nämnt det förut.
Jag har ju varnat stadens alla elektriker ...
VP-rören .. ni minns va??

Nåväl.
Till sist.
Det blir inte lätt att locka in alla barn till tält och lokomobiler ...??
Konkurrensen är stenhård.
Och då inte bara bland alla arrangemang!
Helt plötsligt körde man igång festivalen!
Full volym ur Bosehögtalarna.
Clowner och jonglörer inledde ...
Men ...
.. ibland är vatten och vattenpölar intressantare!!




***

6 kommentarer:

  1. Trodde det var kakrecept idag, med tanke på rubriken...

    Men visst är dom härliga ungarna! Dom visar vad som är intressant, det naturliga, det som är gratis, det som finns överallt, bara att ta för sig. Om man SER det, och det gör barnen.

    Zirkus på dig! :-)

    SvaraRadera
  2. Allt som bakas är inte kakor!!

    Barn är bäst när dom andas och är i vatten!!

    Lokomotiv på dig!!

    SvaraRadera
  3. Allt som vankas är inte stryk!!

    Barn är bäst på bild. Stillbild.

    SvaraRadera
  4. Allt som stryks är inte Ankas.

    Stumfilm går också bra!!

    SvaraRadera
  5. Allt som Stryx visar är inte Anna Anka!

    Stumfilm rörs alldeles för mycket, fråga Stiller.

    SvaraRadera
  6. Allt är inte anka, det mesta är gäss!!

    Precis som Ragnar sa.
    Om man är skicklig nog räcker det med ett foto för att göra en bra film, bara fotot föreställer han Åsa-Nisse :)!

    SvaraRadera