06 augusti 2010

Dagens Humphrey

Tog en runda på Norra Begravningsplatsen i Solna.
Brukar ta mig dit då och då.
Cykla runt bland bekanta och obekanta!
Egentligen har jag ett mål.
Jag är på jakt efter han Strindbergs grav.
Men jag vill hitta den utan fusk.
Skulle ju lugnt kunna köpa boken.
Det finns säkert även typ guidade turer??!!
Eller via netet.
Det fanns en sida förr i alla fall.
Men då är det ju ingen match.
Och inte lika roligt längre.

Men, men, men ...
.. inte idag heller ...

Dock fann jag andra intressanta (!) gravar.
Till exempel den här ...
Här bakom ligger en mycket känd skådespelare och regissör.
Vännerna reste stenen och samlade ihop till en "Milles".
Vem kan det vara??





Vem kan det vara ...??

Medan ni gissar och sitter i.
Tar jag mig tillbaka till gårdagens brottsplats.
En repris som ni säkert unnar mig :))
Skulle sitta fint nu med en gravöl .. eller hur!!



***

4 kommentarer:

  1. Lite busig vinkel, men jag är rätt säker på att det är den gamle Ekmans grav.

    En bra repris bör alltid gå i repris!

    Skål tamefan på dig! :-)

    SvaraRadera
  2. Att han Frisk var skådespelare visste jag inte...!?

    SvaraRadera
  3. Augusts grav har jag besökt vid ett antal tillfällen, den ligger ju en bit in där, ja. Åt Solna kyrkväg till, mer säger jag inte...
    går bet på det första.

    SvaraRadera
  4. bb:
    Jag är imponerad, minst sagt.
    Minst sagt!!
    Visst ä dä Gösta d.ä.

    pef:
    Visste du inte det??
    Men jag tackar för tipset .. hans grav måste jag ju också hitta.
    Självklart!!
    Han ska enligt välundergrävda källor också ligga på denna begravningsort!

    tommy:
    Jasså du har hittat den.
    Men skam den som ger sig ...
    Och säg inte mer .. tack :))

    SvaraRadera