11 augusti 2010

Dagens Kaffepaus

Så här ska kaffe serveras ...
Och så här serveras kaffe långt från stadens lattemojar!
Långt från ...
Hade jag nämnt latte hade kaffedamen nog slagit ner mig :)!

Tog en ny tur till gravstenarna i Solna.
Hittade tips om några gravar till som jag och Humphrey ville se!
Efter väl utfört arbete hamnade jag på Solnadals Värdshus.
Och inte nog med kaffekannan och gräddmåttet!
Utsikten från trädgårdsstolen ...


Det är lite skillnad mot kaffestället som Edvard och jag hamnade på
Lite i skillnad om man jämför med Ulvsunda industriområde!!


Men åter till Solnadals Värdshus.
Hundkoja utan hund.
Scen utan kabaré!



Men allt är inte kaffeguld som glimmar.
Vred man huvudet lite för långt ...
Ja då var det samma gamla betong.
Betong utan neon!!
Är det konstigt att man längtar ...


Återkommer ...

***

6 kommentarer:

  1. Åh, vilket fint ställe! Å RIKTIGT kaffe på det RIKTIGA sättet.
    Jag har en knapp på kappan med texten: "Can´t I just get a normal coffee?" som jag bara pekar på.

    Gräddsnipa på dig! :-)

    SvaraRadera
  2. Just det, det riktiga sättet, med en egen kanna, gräddsnipa, sockerskål och hade hon bara kunnat vika ihop cykelkartan så hade det låtit dragspel om scenen :!
    Nu gillar jag både espresso och cortado (latte) .. men det är så här man ska drick kaffi när man är på värdshus!

    Sockerskål sa du??

    SvaraRadera
  3. Värdshuskaffe! Från och med nu ett myntat uttryck! :-)

    Kaffi, är det småländska eller försöker du imponera på mig med norrländska?

    SvaraRadera
  4. Så blir det.
    Värdshuskaffe!!

    Kaffi?
    Visste inte att det var norrländska, kände nån som sa så ... men småländska det ä dä inte!

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset!!!
    Kaffi är väl skinnarmål vad jag förstår. Men det har nog spritt sig rätt mycket i landet också skulle jag tro. Eller så kan man ju hävda att det är på turkiska.

    SvaraRadera
  6. pef:
    Ta dig dit inna sola går ner!

    Skinnarmålet med en kôpp kaffi hä grejer hä!

    SvaraRadera