03 augusti 2010

Dagens Motorburna

Idag blir det något så ovanligt som en bilkavalkad.
Ovanligt på denna blogg alltså.
Vanligare är det här, här, här, här, här och här ...
Vi börjar med (enligt ägaren) en ovanlig Ford.
Ford Torino (tror det var en 1970 års modell?)
Enligt samma ägare tillverkades den endast i 3000 exemplar.
Numera finns Sveriges enda exemplar (?) i Hemse ...


Torinon gjorde som barnen till Jesus.
Den kom till mig ...
Värre var det då med dessa tre Mustanger ...

För att få se baken av dom var jag tvungen att fara till Sahara.
En utsökt sillunch på Holmhällar och tre Mustanger.
Strålande och härliga tider!!

Holmhällar??
Minns ni filmen??
Pensionat Holmhällar då .. snacka om ledtråd :)!

Kanske var det någon form av Mustangträff denna dag??
För vi mötte ett antal Mustanger under denna lilla utflykt.
Dessutom var hela Sudret fyllt med just Mustanger denna dag?
Kanske var det någon form Mustangträff??

Tillbaka till Tellungs och Stånga.
På Marttis bakgård ...
Tyvärr vet jag inget om denna bil.
Nummer och namn?
Årsmodell?

Ser ni huset i horisonten??
Dom .. för det är två .. har ni sett förut.
Två gamla avställda skithus.



Sa jag busskur??
Nej inte jag.
Men han Lindroth sa det.
Han påstår att en av dem är en före detta busskur??
En väntsal??
Men jag är skeptisk.
Han vill noga bara ha den till sitt järnvägsområde :).
Jag tror fortfarande på att båda är gamla skithus ...
Skulle jag?
Skulle jag ...??
Skeptisk ...


Busskur hahahahahaha ...

***

8 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat Herr Josephzohn, den lilla blå tror jag är en R8-64

    SvaraRadera
  2. Tack!
    R8-64 .. känns som en sanning utan modifikation!!

    SvaraRadera
  3. Ropade hon: "Josephzohn!!" ?

    SvaraRadera
  4. ?? Vilken hon???

    (Missade inloggningen, fick ett OV: tender .. lån mig några ...

    SvaraRadera
  5. ...håller med han Lindroth där...

    SvaraRadera
  6. Ja men det är ju lysande!
    Där kan ni stå och vänta .. och int fan kom det nån byss .. busskur hahahahahaha

    SvaraRadera
  7. Det kändes något ovanligt att se muskelbilar hos Herr J... men allt eftersom jag skrollade nedåt kändes det mer och mer hemtamt... :-)

    SvaraRadera
  8. Tanken är att jag nu ska övergå till att bli en bilblogg, men övergången kommer att ske successivt .. allt för att inte tappa ... :)

    SvaraRadera