09 augusti 2010

Dagens Pissoir

De gröna finns nu även i Alvik ...



Uppdatering 11:26
Enligt välunderrättade pissoirkällor.
Just den här gröna modellen heter Danfo Paragon!!
Danfo Paragon .. smaka på det namnet.
Mumma för en pissoir!

Googlar man då kommer man snabbt till Danfos hemsida.
Många modeller.
Känns som om Danfo är ett företag i min smak!!
Har man pissoirer som passar till ändhållsplatser ...
.. då är man ett företag i min smak.
Min skithussmak!!


Sa jag det??
Suger??
Kanske man skulle skicka in ritningen??
Anfäkta och anamma!!

Uppdaterat 13:08
Efter det att min välfyllda källa avslöjat det innersta av Danfo ...
Lika bra att ni får denna också.
P-King Urinoar ...



Sa vi det?
Källan och undertecknad.
Peking .. Himmelska Fridens torg!!??

***

11 kommentarer:

  1. Danfo Paragon heter den modellen och tillverkas i Nora. När man för några år sedan drog en ny lång och rak gata bakom fabriken fick den, i folkmun, genast det passande namnet "Skitrakan"..! :-D

    SvaraRadera
  2. Danfo Paragon sicket fint namn!!
    Måste uppdateras direkt :)!!
    Mumma, huvva!!

    SvaraRadera
  3. Josephsohn: När du kollade Danfos hemsida så såg du väl även pissoiren med det sällsynt lyckade namnet: "P-King"!! Undrar just om den finns på Himmelska Fridens torg?? :-D

    SvaraRadera
  4. Såg den och hade tänkt att spara den, men iom att du nu avslöjade hemlighusheten så tar vi en uppdatering till.
    P-King måste bli en storsäljare i det stora landet och dom kommer att placera ut ett antal på torget!! :)

    SvaraRadera
  5. Alvik, där gäller det att inte pissa i fel port..."Han har öppnat pissepooorten sååå att jag kan komma iiin..."

    Kul att man gör så snygga pisshus. P-Kingen bör få en lök på taket om Himmelska Fridens blir aktuellt.

    Fjöl på dig! :-)

    SvaraRadera
  6. bb:
    .. snarare att inte pissa i fel vik!!
    Lök på Himmelska??

    SvaraRadera
  7. Jag är med än har jag inte börjat tutta på men inte har dom lökkupoler på Himmelska Fridens??

    SvaraRadera
  8. Hahaha! Mina kunskaper äro ibland icke användbara. Dom är fel :-)

    Men håll med om att ett par sjyssta lökar skulle sitta fint på P-Kingen?

    SvaraRadera
  9. Schyssta lökar sitter aldrig fel inte ens på ett torg :)
    Men som nybliven representant för "pissoirfirman" kan jag redan nu avslöja att vi vill finnas till till allmänhetens tjänst utan att synas :))

    SvaraRadera