09 augusti 2010

Dagens Sjöhistoriska

Minns ni betongpråmen??
Jag gör det.
Jag glömmer aldrig en betongpråm!


Nåväl sa sjökaptenen ...
Jag mailade Sjöhistoriska.
Alldeles i detta nu kom svaret.

Hej!
Just från semestern ser jag din förfrågan från i somras. Svårt att bedöma vad det är för båt, men båtar i betong har bl.a. byggts om en lastbåt (du ser det flytande kontoret på Söder mälarstrand i Stockholm. Men mest vanligt som pråmar. Exakt vad det är för båt vet jag inte, kanske kan du kontakta Stockholms hamn för att höra vad dom vet. Ägaren bör betala någon form av hamnavgift för att ha den liggandes vid kaj.

Tyvärr, inte så mycket, men mer vet vi inte.

Med vänlig hälsning
Carl-Gunnar Olsson

Carl-Gunnar Olsson
Fotoarkivarie / Photo Archivist
STATENS MARITIMA MUSEER / SWEDISH NATIONAL MARITIME MUSEUMS
Marinmuseum - Sjöhistoriska museet - Vasamuseet
P.O. Box 27131 | SE-102 52 Stockholm
Stockholms hamnar!
Sagt och gjort ...
Avvaktar!!

***

4 kommentarer:

  1. Vad är likstelheten mellan modelljärnvägar och betongpråmar??
    .. to be con.....!!

    SvaraRadera
  2. Vi får se var vi hamnar...

    SvaraRadera