02 augusti 2010

Dagens Speddvaj

Minns ni vinylen
Vinylen med det vackra omslaget?
Vinylen som inte var till salu!
Så här låter den ...

goosevisionen
presenterar
Kjell Alsérs orkester - Njudungarna



"Ööööö, "Blå, röd vit. Blå, röd vit, och vi kan anteckna en mycket fin 5-1:a, den tredje för kvällen..."

En härlig femetta för Njudungarna ...
Njudungarna . vilket härligt namn på ett speddvajlag!!
Jag kan fortfarande inte fatta att man inte byter tillbaka.
Elit Vetlanda .. nja jag är fortfarande skeptisk!!
Jag kan fortfarande icke fatta att fönsterföretaget inte byter namn??
Njudungsfönster .. mumma för ett fönsterföretag!!

Sa jag det?
Sa jag Kjell Alsér??
Ni minns va?
Ni kan hela historien vid det här laget .. eller hur ...??
The Firefly Men, Bröderna Volt ...



***

6 kommentarer:

  1. Häftigt! Men du vet väl att speedwaylaget i Örebro heter Vikingarna och alltså har ett helt dansband uppkallat efter sig ;-)

    SvaraRadera
  2. .. och båda är nerlagda eller??

    SvaraRadera
  3. Speedwayklubben Vikingarna finns kvar, men deras hemsida och dansbandet finns inte längre..

    SvaraRadera
  4. Men det var ju kul att dom kör på!!
    Och dom klarar sig nog utan hemsida också :)!!

    SvaraRadera
  5. Javisst och en hemsida är ju bara en onödig släpsko... : -)

    SvaraRadera