21 februari 2007

... gås Galleri Bel'Art

"Jag tänker på mig själv".
Så heter den.
Marianne Lindberg De Geers utställning.
Galleri Bel'Art.
Här tänker hon på sig själv hela tiden.
Och överallt.
En fortsättning på hennes klipp och klistra-projekt.
Nu är hon inklippt i konstens och litteraturens värld.
Ibland lite väl enkelt.
Som i Munchs "Skriet".
Ibland mer genialiskt.
Hela tiden med humor.






Dock.
Det ska tilläggas.
Alla är inte så förtjusta i hennes tilltag.
Lena Cronqvist t.ex ...




















Hennes brev finns med på ett hörn.
Läs det!!

3 kommentarer:

  1. Hon är lika fascinerad av sin nia som Johnny!!

    SvaraRadera
  2. Själv sitter jag här och putsar på min järnfemma.
    Nian får jag ta imorgon!!

    SvaraRadera
  3. Men de är värd att ses.
    Utställnngen alltså.
    Järnfemmor finns det bättre!!

    SvaraRadera