05 juli 2007

Dagens Hullaryd

Ottossons bageri, HullarydSå är man då åter i den kungliga och då blir det betydligt svårare att rapportera hur det står till i idylliska lilla Hullaryd. Men Vetlanda-Posten skrev inget imorse om att det senaste regnet ställt till med nya och/eller mer förstörelse. Dessutom så skriver Smp att SMHI lovar bot och bättring vad det gäller regnandet i Aneby kommun.

Det är därför med stor glädje och lättnad som jag lägger ut en karta över Hullaryd. Nu vet jag och ni att när ni kommer hit då ser det ut så här. Thelegårdens dass, Ottossons bageri, Hullaryds bilservice och Tingshuset ... allt ligger kvar där det ska göra!



Det är också med stor lättnad jag nu kan ta min Timbuktu-cykel till staden mellan broarna för en träff med "syndaren". Nu blir det ingen syndaflod ikväll!!

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

  1. God afton Jozephson!

    Jag vill be om ursäkt för att jag inte besvarat din välformulerade kommentar till mitt inlägg om tränarjobbet i vårt heliga Östers IF.

    Nu har jag besvarat det och vi är inte överrens, någon måtta får det vara på likheterna.

    För övrigt är betongen nu uppdaterad.

    SvaraRadera
  2. Syndafloden kom !!!

    SvaraRadera
  3. vallen:
    Läst, sett och nykommenterat :-)

    sin:
    Den kom, den sågs men vi vann!!
    Och vart vi såg vi såg vad vi såg :-)

    Tungt att komma in i dassen idag, men sakta och säkert förflyttar jag mig mot arbetets flit .. usch!!

    SvaraRadera