03 juli 2007

Dagens Joh. 6:37 eller Dagen då alla portar var stängda

"Den som kommer till mig, honom ska jag sannerligen inte kasta ut", så sa han han Johannes, det finns det skrivet i Joh.6:37.

Men om han den gamle Johannes far med sanning eller inte det fick jag inte veta idag?? För för oss var alla portar stängda. Dom var stängda när vi kom och inte öppnades dom under tiden vi var där heller. Vi kom inte ens in och då är det ju svårt att bli utslängd. Eller??

Idag var dagen från början inställt på Vimmerby. Dags för den årliga resan till "Astrid Lindgrens Värld". Men regnet. Ständigt detta regn. Regnet gjorde att leken bland dom små husen i gränderna inte kändes speciellt lockande. Vad göra?

Njudungskyrkorna, sa den gamle . Njudungskyrkorna, sa Bull. Njudungskyrkorna, sa Bill.

Hrmf??

Är dom öppna då?? Jo det skulle dom vara var beskedet från en av de berörda pastorsexpeditionerna. Okej, då kör vi!

Men. Så var inte fallet. Så var absolut inte fallet. Dom var inte alls öppna!! Det blev mest ett gäng vandringar på blöta kyrkogårdar och dagen var till en början oerhört takmålningslös ...


Myresjö gamla kyrka

Myresjö gamla kyrka

Myresjö gamla kyrka

Lannaskede gamla kyrka

Lannaskede gamla kyrka

Vallsjö gamla kyrka

Vallsjö gamla kyrka

Hjärtlanda kyrka

Vid Hjärtlanda kändes måttet rågat. Här hade dom helt enkelt murat igen hela porten. Snacka om att känna sig oinsläppt!

Hjärtlanda kyrka

Men till slut kom vi till Vallsjö g:a och där, där lyste lampan grönt, där fick vi komma in ...

Vallsjö gamla kyrka

Vallsjö gamla kyrka

Vallsjö gamla kyrka

Vallsjö gamla kyrka

Andra bloggar om: , ,

6 kommentarer:

  1. Duär fena på att plåta portar du.

    SvaraRadera
  2. Moi, en portad portporträttör!

    SvaraRadera
  3. Jo, fast jag tycker att din roll som sportreporter har hämmats. Jag har inte hört en syl i vädret om BPs seger. Fler sylar i vädret om BPs viktoria!

    SvaraRadera
  4. Kan bara hålla med.
    Men så blir det när bandyn och the Green Mean Machine har sommaruppehåll och Öster är under isen.
    Vad gäller BP och Grimsta återkommer jag så fort jag varit där och provsmakat korven, för för undertecknad är Grimsta endast Brommas svar på Gyllene Ratten!!
    Hade faktiskt inte den blekaste att BP vunnit en match :-)

    SvaraRadera
  5. Inte jag heller!! Och jag skyller dig för detta! ;)

    SvaraRadera
  6. Jaha då förstår jag din upprördhet!
    Och han lovade att om porten till Grimsta öppnas så kommer han att rapportera med ojämna mellanrum!

    SvaraRadera